Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Design thinking voor managers
Design thinking voor managers
Design thinking voor managers
Steven de Groot Dr. Steven de Groot is lector Innovatief Ondernemen bij de Zuyd Hogeschool. Hij doet onderzoek naar organisatie-innovatie, strategie, digital business en design thinking & artistic interventions in organisaties. Meer over Steven de Groot
Lees het volledige artikel
Steven de Groot

Design thinking voor managers

Ontwerpen en ontwikkelen van kansrijke organisaties

Paperback Nederlands 2020 9789493202047
Verkooppositie 789
Paperback | NL € 39,95 E-book | NL € 9,95
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Design thinking is onder managers aan een opmars bezig. Dat is niet voor niets: design-driven organisaties kennen een hogere omzetgroei, meer loyale klanten en een hoger concurrentievoordeel dan organisaties die zich vooral richten op beheersing. Het zijn kansrijke organisaties die gefocust zijn op mogelijkheden in plaats van op knelpunten. Maar binnen organisaties gaat design thinking niet vanzelf. Organisaties zijn immers levend weefsel, slechts beperkt maakbaar en met een sterke focus op continuïteit en beheersing. En managers zijn van huis uit geen ontwerpers. Maar ze kunnen misschien wel iets van hen leren!

Dr. Steven de Groot (1967) – opgeleid aan de Design Academy en als (gepromoveerd) bedrijfskundige – legt in dit boek managers het verschil uit tussen ontwerpen en ontwikkelen. Hij gaat in op de kenmerken van design thinking in de organisatiecontext, de uitdagingen van de manager als ontwerper én op de vraag hoe je design thinking inbedt in alle organisatiefactoren, zoals cultuur en strategie. Op naar een kansrijke organisatie!

"In het boek 'Design thinking voor managers' beschrijft dr. Steven de Groot het belang, de mind-set en de methode van ontwerpdenken specifiek voor de organisatiecontext. Design thinking toont sterke verwantschap met skills als kritisch denken, creatief denken en probleem oplossen, voor huidige en toekomstige managers o zo belangrijk in de 21e eeuw. Ik ben daarom verheugd dat dit boek gebruikt wordt voor de Masterclasses Design Thinking voor managers als onderdeel van onze masteropleiding." - prof. dr. Jol Stoffers, lector en bijzonder hoogleraar Employability (Zuyd Hogeschool en Open Universiteit) en programmamanager van de masteropleiding Personal Leadership in Innovation & Change (PLIC)

Specificaties

ISBN13:9789493202047
Trefwoorden:design thinking
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:31-12-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Steven de Groot

Dr. Steven de Groot is lector Innovatief Ondernemen bij de Zuyd Hogeschool. Hij doet onderzoek naar organisatie-innovatie, strategie, digital business en design thinking & artistic interventions in organisaties. Hij werkte eerder bij Triam Kennismangement als consultant en als organisatiewetenschapper bij het IVA Instituut voor beleidsonderzoek en advies (Universiteit van Tilburg) en het LandbouwEconomisch Instituut (WUR). Hij schreef eerder onder andere de boeken Kennis in uitvoering. Werkboek kennismanagement, Presteren met professionals, Hun zien het verkeerd en het boek Het Schone in organisaties. Steven is verder toezichthouder/commissaris en spreker.

Andere boeken door Steven de Groot

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Ontwerpen en organisaties
1.1 Ontwerpen versus ontwikkelen
1.2 Ontwerpcontext, organisatieanalyse en probleemoplossing
1.3 Ontwerptoepassingen in organisaties

2 Design thinking in organisaties
2.1 Beelden over design thinking in organisaties
2.2 Aspecten van design thinking

3 Ontwerpproces in organisaties
3.1 Fase1: Framing en empathize
3.2 Fase 2: Define
3.3 Fase 3: Ideate en synthesize
3.4 Fase 4: Valideren en accepteren
3.5 Fase 5: Use
3.6 Lessen na drie jaar Masterclasses Design Thinking voor Managers
3.7 Overige aspecten van design thinking

4 Managen versus ontwerpen
4.1 Waarom managers niet ontwerpen
4.2 Oriëntaties van managers en ontwerpers
4.3 Manager als ontwerper: transformationeel leiderschap
4.4 Je handtekening als ontwerper
4.5 De manager als stimulator en producent
4.6 Managen van ontwerpprocessen en ontwerpteams

5 Design thinking inbedden in organisaties
5.1 Design thinking en medewerkers
5.2 Design thinking en cultuur
5.3 Design thinking en leiderschap
5.4 Design thinking en structuur
5.5 Design thinking en strategie
5.6 Design thinking en systeem
5.7 Organisatieconfiguraties en design thinking
5.8 Volwassenheid van design thinking

6 Samenwerken met ontwerpers en kunstenaars
6.1 Multidisciplinaire samenwerking?
6.2 Onderzoek
6.3 Intermediaire partij
6.4 Conclusies

7 Als je toch bezig bent: mag het ook mooi zijn?
7.1 Esthetische waarde, de 5C’s
7.2 Esthetische waarde in de ontwerplogica

Tot slot
Over de auteur
Bijlage 1 Opdracht design thinking in organisaties
Bijlage 2 Vragenlijst Quinn-managementrollen

Eindnoten

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het Schone in organisaties
    Steven de Groot
    Het Schone in organisaties
    € 34,95
  • Organisational Aesthetics
    Steven de Groot
    Organisational Aesthetics
    € 29,99
  • Design thinking voor managers
    Steven de Groot
    Design thinking voor managers
    € 9,95
  • Werk heeft het gebouw verlaten
    Jitske Kramer
    Werk heeft het gebouw verlaten
    € 17,50
  • Jij moet je bek houden!
    Caroline Koetsenruijter
    Jij moet je bek houden!
    € 20,00
  • Voorbij de managementmaatschappij
    Marjolein Quené
    Voorbij de managementmaatschappij
    € 19,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Design thinking voor managers

        Design thinking voor managers
        Steven de Groot
        /