Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Van USP's naar UBR's

Jaarlijks worden wereldwijd 21 duizend nieuwe producten gelanceerd. Van alle nieuwe merken mislukt 52 procent. Van alle individuele producten faalt zelfs 75 procent. Een belangrijke oorzaak daarvan is te weinig aandacht voor wat de klant nu eigenlijk wil. Omdat innovatie steeds belangrijker wordt voor het voortbestaan van zowel bedrijven als organisaties, wordt het tijd dat die naar oog krijgen voor wat klanten willen, stelt Sjors van Leeuwen in Klant in de driver’s seat.

Linda Huijsmans | 31 december 2012

In dat boek beschrijft hij nieuwe innovatiestrategieën. Hij bespreekt nieuwe vormen als cocreatie, crowdsourcing en communities en geeft daarbij vele voorbeelden. Het boek is geen handleiding, maar beschrijft wel concreet wat er komt kijken bij de invoering van deze vormen van innovatie. Wie snel zelf aan de slag wil, vindt er de mogelijkheden van de sociale media, een overzicht van verschillende soorten innovatie, een beschrijving van het ontwikkelingsproces en een overzicht van succes- en faalfactoren op een rijtje.

 

De kern van het betoog van Sjors van Leeuwen is dat bedrijven de switch moeten maken van denken in USP’s naar UBR’s: van Unique Selling Prpositions (die uitgaan van wat de producent allemaal kan en doet) naar Unique Buying Reasons (die kijken naar koopmotieven van de comsument).

Het boek Klant in de driver’s seat biedt geen uitputtende, maar wel een degelijke introductie voor iedere marketeer die zich realiseert dat de klant de belangrijkste succesfactor is voor toekomstige innovaties. Theorie, praktijk en vrolijke intermezzo’s wisselen elkaar af waardoor het geheel een goed leesbare en introductie is in de klant gedreven innovatie.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden