
Lees verder
Ellen Steffens is trainer en coach. Haar specialisaties zijn communicatie en klantgerichtheid.
Meer over de auteursDit boek leert u in de communicatie met anderen niets als vanzelfsprekend aan te nemen en altijd te toetsen of u begrijpt wat de ander bedoelt en of de ander begrijpt wat u bedoelt. Want andere mensen zijn echt anders! En voor u het weet, praat u langs elkaar heen, ontstaan er misverstanden of erger nog, fikse irritaties. Om met al die verschillende mensen te kunnen communiceren en relaties te onderhouden, is het van belang dat u verschillende technieken en vaardigheden kunt inzetten.
In 'Zo begrijpen je ze wel!' komen de meest gangbare theorieën over communicatie aan de orde. Daarnaast bespreken de auteurs drie toonaangevende modellen: de RET, het communicatiemodel van Schulz von Thun en de Roos van Leary. De verbindingen die de auteurs leggen tussen deze modellen maakt dit boek zo waardevol: ze geven u de bagage om tijdens moeilijke gesprekken te kunnen kiezen uit diverse gedragsmogelijkheden en de manier waarop u iets kunt aanpakken. Na het lezen van dit boek weet u hoe u het beste kunt communiceren als het er echt toe doet. Het resultaat is dat u zelfverzekerd gesprekken ingaat, een positieve en gelijkwaardige gesprekspartner bent en goede relaties weet op te bouwen en onderhouden.
communicatie communiceren effectieve communicatie persoonlijke effectiviteit roos van leary communicatietechnieken gespreksvaardigheden luisteren gedragsbeïnvloeding feedback persoonlijke ontwikkeling ret schulz von thun gedragsstijlen emotiemanagement luistertechnieken zelfmanagement communicatiemodellen non-verbale communicatie rationele effectiviteitstraining relationele communicatie sociale interactie kernwaarden relatiemanagement zelfkennis beïnvloeden invloed uitoefenen samenwerken interpersoonlijke communicatie gesprekstechnieken