

Barbara Torfs is master Lichamelijke Opvoeding en werkte meer dan 20 jaar als directeur marketing en communicatie binnen het familiebedrijf Schoenen Torfs.
Meer over Barbara TorfsBeweging werkt
Sleutels voor een duurzaam bewegingsbeleid op de werkvloer
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789463370929Samenvatting
Actief inzetten op een gezonde levensstijl van medewerkers rendeert. Meer bewegen op de werkvloer zorgt immers voor geluk, meer werkplezier en een hechte teamspirit. En dat vertaalt zich positief in de uitstraling van het bedrijf. Barbara Torfs geeft je tien sleutels mee om een duurzaam gezondheid- en bewegingsbeleid te ontwikkelen.
Ze grijpt terug naar het doorleefde verhaal van fit@work bij Schoenen Torfs en brengt tal van inspirerende getuigenissen uit grote en kleine bedrijven, o.a. Carta Mundi, Dienstenthuis Kempen, Callant Verzekeringen, Mobius en Stad Neerpelt.
Meer bewegen maakt deel uit van een integrale holistische visie op gezondheid. Vanuit die visie moeten behoeften en verwachtingen van het bedrijf goed in beeld worden gebracht, met respect voor de wensen en grenzen van de individuele medewerker.
In dit boek lees je hoe alles begint bij de top, waarom fit@work moet ingebed zijn in de globale HR-missie en visie van het bedrijf en hoe je vervolgens bottom-up werkt. De beste en meest succesvolle initiatieven komen vaak van medewerkers zelf. Je leert welke communicatie inspireert, hoe je een community bouwt, hoe medewerkers hun fit@work-traject écht beleven en waarom die beleving wellicht de belangrijkste sleutel is om duurzaam te blijven bewegen.
Trefwoorden
gezondheid bewegen fit@work bedrijfscultuur werkvermogen verandermanagement motivatie leiderschap preventie personeelsmanagement communicatie employer branding nudging zitvermijding gezondheidsvaardigheid beweegnorm holistische aanpak community zelfmanagement geluk bewegingstechnologie ambassadeurschap sedentair gedrag strategie bewegingsplezier
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
HOOFDSTUK 1. Mijn verhaal
HOOFDSTUK 2. Investeren in je eigen gezondheid
HOOFDSTUK 3. Investeren in de gezondheid van je mensen
HOOFDSTUK 4. 10 sleutels
SLEUTEL 1
Het waarom van de ‘why’
SLEUTEL 2
Meten is weten
SLEUTEL 3
De juiste mensen op de juiste plaats
SLEUTEL 4
Hoe begin ik er aan?
SLEUTEL 5
Verbinden en communiceren
SLEUTEL 6
De human touch overklast digitaal
SLEUTEL 7
Streef naar zelfmanagement
SLEUTEL 8
Health literacy en nudging
SLEUTEL 9
Hou het eenvoudig
SLEUTEL 10
Employer & consumerbranding en new marketing
Geciteerde werken
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan