OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2250893

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 10 van 240 resultaten
    interview
    Algemeen management
    11 december 2012
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Breinboeken verschijnen aan de lopende band. Met als belangrijkste inzet de vraag in hoeverre ons brein maakbaar is. Ria van Dinteren gaat ervan uit dat de inhoud van onze hersenpan wel degelijk maakbaar is. In Brein in training beschrijft ze hoe opleiders en trainers breinkennis kunnen toepassen.
    interview
    Personeelsmanagement
    2 november 2012
    Paul Groothengel
    7-9 minuten leestijd
    Geen herrie maar harmonie. Wie wil dat niet? Adviseur Richard de Hoop laat in zijn boek Herrie of harmonie? zien hoe en waarom je een team net zo uitgebalanceerd moet samenstellen als een orkest. Hij vergelijkt de karakters van mensen met muziekinstrumenten. Dat zorgt voor opmerkelijke inzichten. Bent u een energieke trom, een bedachtzame harp of een creatieve gitaar?
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    23 augustus 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    In onze hectische maatschappij wordt het steeds belangrijker om je boodschap kort en helder over te kunnen brengen. En snel en doeltreffend op anderen te reageren. Een goede debattechniek is daarbij een uitstekend hulpmiddel, stelt Roderik van Grieken. Hij schreef met Arthur Noordhuis en Donatello Piras het boek Debatteren om te winnen, met als ondertitel ‘De kunst van het overtuigen’.
    interview
    Personeelsmanagement
    20 augustus 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Hoe hou ik mijn mensen gemotiveerd? Veel leidinggevenden vragen zich dat dagelijks af. Maar volgens adviseur Patries Quant hoeft dat helemaal niet, want medewerkers zijn zélf verantwoordelijk voor hun motivatie. In haar boek getiteld Gemotiveerde medewerkers! laat ze zien dat traditionele organisaties maar beter kunnen overschakelen op Het Nieuwe Werken, want dan komt de motivatie vanzelf weer opborrelen.
    interview
    Reclame en verkoop
    1 augustus 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Waarom doen mensen zaken met elkaar? Om de marketing P’s van prijs, promotie en product? Nee, vergeet het maar. Mensen doen zaken met elkaar omdat ze het elkaar gunnen. De gunfactor is in het zakenleven wat de X-factor is voor popsterren: je hebt het nodig voor succes. Dat stelt Michiel Cobben in zijn boek Verhoog je gunfactor.
    interview
    Leiderschap
    13 juni 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Diversiteit, meer vrouwen aan de top, wellicht een quotum, die discussie houdt de gemoederen al jaren bezig. Onzin, zegt bedrijfsadviseur Paul van Loon. Mannen moeten gewoon zelf meer vrouwelijk gedrag gaan vertonen. Hij pleit in zijn boek getiteld Echte kerels doen het anders voor een nieuw soort leiderschap: minder haantjesgedrag, meer luisteren, overleggen en aanvoelen.
    interview
    Marketing
    8 juni 2012
    Paul Groothengel
    10-14 minuten leestijd
    Traditionele marketing is dood. Leve guerrillamarketing. Dat is de overtuiging van auteur en adviseur Cor Hospes. In zijn boek De guerrillamarketingrevolutie geeft hij diepgaand inzicht in de aard en werking van guerrillamarketing.
    interview
    Verandermanagement
    7 juni 2012
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Als communicatieprofessional kies je je rol in verandercommunicatie. Afhankelijk van de situatie, en in overleg. Dat stelt Monica Wigman, senior communicatieadviseur voor Maatschap voor Communicatie, in haar boek Regel jij het draagvlak? Ze schreef dit boek over verandercommunicatie niet alleen voor communicatiemedewerkers en communicatieadviseurs maar ook voor HR-medewerkers en managers.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2012
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Of het nou gaat om een nieuwbouwproject, het invoeren van Europese regels of de aanleg van een nieuwe metrolijn, er zijn altijd mensen en partijen bij betrokken met uiteenlopende belangen. De vraag is dan: hoe proberen zij hun invloed uit te oefenen? Door tijdig te analyseren wat de belangen en machtsposities van al die mensen en partijen zijn, bereik je eerder breed gedragen oplossingen. Dat stellen Leon Hermans en Telli van der Lei, beide universitair docent aan de TU Delft. in hun boek Actorenanalyses.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Kies de juiste mensen om je heen. Maak fouten. Gebruik humor om spanningen weg te nemen. Dat zijn een paar van de praktische adviezen die projectmanager Ellen Budde geeft aan managers. Ze is gespecialiseerd in verandertrajecten en schreef Alle kikkers in de kruiwagen.
    interview
    Marketing
    27 april 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Traditionele marketing is dood. Leve guerrillamarketing. Dat is de overtuiging van auteur en adviseur Cor Hospes. In zijn boek De guerrillamarketingrevolutie geeft hij diepgaand inzicht in de aard en werking van guerrillamarketing. En biedt hij een uitgebreide staalkaart aan guerrillastrategieën.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 april 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Acquisitie, het is voor menigeen een regelrechte ramp. Langsgaan bij een prospect kost je zo een paar uur, bellen is efficiënter maar weinig effectief. Een goed alternatief is Telefacing, acquireren via telefoon en online beeld. De verkoopcoaches Joost Zonneveld en Ron van der Maarel schreven hierover het boek Telefacing.
    interview
    Leiderschap
    18 april 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Wat voor leider ben ik? Dat is een vraag die iedere leider zichzelf wel eens stelt. Of in ieder geval zou moeten stellen, vinden de managementtrainers Carin Suurenbroek en Henk van de Steege. Zij schreven het boek Wat voor leider ben jij? waarin ze tien dimensies van leiderschap behandelen.
    recensie
    Marketing
    12 april 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Converseer met je klanten. Breng ze in de boardroom en gebruik hun feedback. Groei uit tot Conversation Company. Dat is het advies van marktonderzoeker en wetenschapper Steven Van Belleghem, in zijn boek De Conversation Company. Centraal daarin staat hoe je je medewerkers met klanten kunt verbinden en hoe sociale media daarbij kunnen helpen.
    interview
    Communicatie en media
    4 april 2012
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    Je mag ‘m gerust de koning van het reputatiemanagement noemen. Cees van Riel introduceerde als eerste een concrete maatstaf om reputaties van bedrijven te meten. Waarmee hij aantoonde hoe groot het belang van reputatie kan zijn. Met zijn nieuwe boek De alignment-factor met als ondertitel ‘Leveraging the power of total stakeholder support’, gaat hij een flinke stap verder. Een gesprek met deze hoogleraar corporate communicatie over onder meer de wijze waarop je een langetermijnrelatie bouwt met al je stakeholders, de positie van de communicatieprofessional, en alignment-in-praktijk. ‘Bij Philips begon het proces van alignment bij de Board.’
    recensie
    Personeelsmanagement
    20 maart 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Hoe hou ik mijn mensen gemotiveerd? Veel leidinggevenden vragen zich dat dagelijks af. Maar volgens adviseur Patries Quant hoeft dat helemaal niet want medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor hun motivatie. In haar boek getiteld Gemotiveerde medewerkers! laat ze zien dat traditionele organisaties maar beter kunnen overschakelen op Het Nieuwe Werken, want dan komt de motivatie vanzelf weer opborrelen.
    interview
    Marketing
    27 februari 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    ‘De klant centraal’, iedere organisatie heeft zijn mond er van vol. Als consument merken we daar in praktijk bitter weinig van. Adviseur Jacqueline Fackeldey verbaast zich voortdurend over het gat tussen hetgeen de klant echt wil en dat wat bedrijven hem bieden. Hoe het óók kan, beschrijft ze in haar boek Klantropologie.
    interview
    Marketing
    3 februari 2012
    Paul Groothengel
    6-8 minuten leestijd
    Sociale media zijn de ultieme vorm van uit het raam hangen en kletsen met iedereen die langskomt. Dat schrijft marketingman Paul Postma in zijn hernieuwde Handboek Direct Marketing 3.0. Sociale media bieden, samen met games, uitgelezen mogelijkheden voor (direct) marketeers.
    recensie
    Marketing
    17 januari 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Direct marketing zit al vele jaren in de toolkit van iedere marketeer en gaat steeds zwaarder wegen. Zeker in tijden van crisis, als de CFO van de marketingdirecteur wil weten wat het marketingbudget nu concreet heeft opgeleverd. Daarbij komt: databasesoftware wordt steeds slimmer, en de direct marketeer heeft de vergaande mogelijkheden van social media ontdekt. Vooral vanwege dat laatste besloot marketingadviseur Paul Postma zijn in 2007 gepubliceerde ‘Handboek Direct Marketing 2.0’ herzien, en dat heeft geresulteerd in het logische vervolg Handboek Direct Marketing 3.0.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 december 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Coaches en adviseurs krijgen heel wat over zich heen van de klanten die ze adviseren. Doen ze het wel goed? Laten ze zich niet te veel meeslepen door hun klant? Als ze verstandig zijn, laten coaches zich geregeld zelf bijstaan door een coach, een zogenaamde supervisor. Die begeleidt coaches en adviseurs, en laat ze leren van hun eigen ervaringen. Hoe dit vak van supervisie in praktijk gaat, beschrijft Erik de Haan in zijn boek Supervisie in actie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden