OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 161 van 3.282 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    3 juni 2003
    Frank van der Linden
    Levert het boek van Frank van Luijk nu houvast voor de manager om gedragsveranderingen te begeleiden of geeft het boek in vogelvlucht een overzicht van relevante, psychologische theorieën?
    recensie
    Algemeen management
    3 juni 2003
    Dick Haasbroek
    'Hoe krijg ik ze zover' als titel suggereert dat je een 'how to...' boek in handen krijgt. De achterflap helpt je uit de droom. Dat is niet de insteek van de auteur. Maar wat krijg je wel? Een, zeker voor leken nuttige, kritische spiegel die je voorgehouden wordt.
    achtergrond
    recensie
    Algemeen management
    15 mei 2003
    Jens van der Heide
    In het boek 'De integere manager' van Muel Kaptein wordt een direct verband gelegd tussen de persoon van de manager en de integriteit van de organisatie. Desgevraagd zal iedere medewerker dit verband, soms in voorzichtige termen, bevestigen. Toch wordt er zelden over geschreven. Des te interessanter om kennis te nemen van dit unieke boek van Nederlandse bodem.
    achtergrond
    Algemeen management
    30 april 2003
    Joep Schrijvers
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    29 april 2003
    Annegreet van Bergen
    9-12 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2003
    Ria Paulides
    Het enneagram is bekend van de persoonlijke gedragstijlen. In dit boek gaat het om de gedragstijlen van organisaties en dan met name de argumenten (de alibi's) die worden gebruikt tegen een verandering, die inbreuk doet op de bestaande organisatiecultuur.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2003
    Yvonne Carels
    De theorie van de kernkwaliteiten is vrij bekend. In mijn werk heb ik haar met regelmaat gebruikt als middel bij het analyseren van bijvoorbeeld kwaliteiten van medewerkers/teams, samenwerkingsrelaties en bij conflicten. Het is handig om de zaken te relativeren, constructief en praktisch aan de gang te gaan.
    recensie
    Algemeen management
    4 maart 2003
    Marc Westeneng
    1-2 minuten leestijd
    Het boek 'De acht principes' belooft dat je door het volgen van acht principes en door zelf na te denken de 'vrijwel perfecte oplossing' voor je problemen zult vinden. En wie wil dat nu niet?
    achtergrond
    Algemeen management
    4 maart 2003
    Twan van de Kerkhof
    15-21 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    3 februari 2003
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    9 januari 2003
    André de Waal
    5-8 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    9 januari 2003
    Peter de Roode
    9-13 minuten leestijd
    Om het hoofd te kunnen bieden aan de grote concurrentiedruk als gevolg van dynamische marktontwikkelingen, gaan organisaties actief hun kennis managen. Kennismanagement lijkt daarmee een logische optie om de enorme hoeveelheden gegevens, informatie en kennis die zich in een geïsoleerde positie in de organisatie bevinden, beter onderling te kunnen afstemmen.
    achtergrond
    Advisering
    9 januari 2003
    Rombout van den Nieuwenhof
    12-17 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    9 januari 2003
    Rene ten Bos
    5-7 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    9 januari 2003
    Marc Buelens
    7-10 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    18 december 2002
    Harold Janssen
    5-8 minuten leestijd
    Minstens zo intrigerend als het boek zelf, is het enorme succes ervan. Van 'Hoe word ik een rat?' - veelal kozend 'De Rat' genoemd - zijn in binnen een half jaar ruim 25000 exemplaren over de toonbank gegaan.
    recensie
    Algemeen management
    26 november 2002
    Henk Hogeweg
    Het was in 2000 dat ik besloot uit de wereld van een vaste baan in dienst van een organisatie te stappen en voortaan als zelfstandig dienstverlener door het leven te gaan. Het was een heel natuurlijke stap. Ik kon me op dat moment absoluut niet voorstellen welke problemen ik zou (kunnen) tegenkomen. Een ding was echter zeker: Ik zou nooit van mijn leven meer in dienst treden van een olifant, de grote organisaties van deze tijd, waarin ik als een hamster me rot rende om steeds op dezelfde plaats te blijven.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden