OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2250893

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 2 van 38 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    20 maart 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Hoe hou ik mijn mensen gemotiveerd? Veel leidinggevenden vragen zich dat dagelijks af. Maar volgens adviseur Patries Quant hoeft dat helemaal niet want medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor hun motivatie. In haar boek getiteld Gemotiveerde medewerkers! laat ze zien dat traditionele organisaties maar beter kunnen overschakelen op Het Nieuwe Werken, want dan komt de motivatie vanzelf weer opborrelen.
    recensie
    Marketing
    17 januari 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Direct marketing zit al vele jaren in de toolkit van iedere marketeer en gaat steeds zwaarder wegen. Zeker in tijden van crisis, als de CFO van de marketingdirecteur wil weten wat het marketingbudget nu concreet heeft opgeleverd. Daarbij komt: databasesoftware wordt steeds slimmer, en de direct marketeer heeft de vergaande mogelijkheden van social media ontdekt. Vooral vanwege dat laatste besloot marketingadviseur Paul Postma zijn in 2007 gepubliceerde ‘Handboek Direct Marketing 2.0’ herzien, en dat heeft geresulteerd in het logische vervolg Handboek Direct Marketing 3.0.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 december 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Coaches en adviseurs krijgen heel wat over zich heen van de klanten die ze adviseren. Doen ze het wel goed? Laten ze zich niet te veel meeslepen door hun klant? Als ze verstandig zijn, laten coaches zich geregeld zelf bijstaan door een coach, een zogenaamde supervisor. Die begeleidt coaches en adviseurs, en laat ze leren van hun eigen ervaringen. Hoe dit vak van supervisie in praktijk gaat, beschrijft Erik de Haan in zijn boek Supervisie in actie.
    recensie
    Internet en social media
    8 december 2011
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Social media, we steken er steeds meer tijd in. We twitteren, houden nauwgezet onze profielen bij, en storten ons vol overgave in allerlei online communities. Maar halen we er wel uit wat er in zit, in die social media? Organisatieadviseur Tom Gouman beschrijft in zijn boek #Volg je me nog? hoe mensen sociale media kunnen inzetten bij het ontwikkelen van hun personal brand.
    recensie
    Leiderschap
    25 oktober 2011
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    De klassieke, piramidale organisatie loopt op zijn eind. Gelukkig maar, want dit type organisatie is in staat mensen te doden. Dit schrikbeeld komen we tegen in het boek De atomiumorganisatie van de hand van managementadviseur Eric Koenen. Hij pleit voor een heel ander type organisatie dat wat structuur betreft nog het meeste doet denken aan het Atomium in Brussel.
    recensie
    Marketing
    7 oktober 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Arme winkelier. Marges staan onder druk, fabrikanten openen hun eigen outlets en de consument houdt z’n hand op de knip. En dan is er uiteraard nog internet, steeds meer klanten slaan de winkel over en kopen online. Wat moet je als winkelier? Wat is een handige strategie als je ook het net op wil? Daarover schreef adviseur en hoogleraar e-commerce Cor Molenaar het boek Het einde van winkels?
    recensie
    Marketing
    2 september 2011
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    We hadden al de paardenfluisteraar en de babyfluisteraar. Nu is er ook De klantenfluisteraar. Dat is de titel van het nieuwe boek van managementcoach Jan van Setten. Aan de hand van allerlei hilarische cases beschrijft Van Setten hoe vaak verkopers de plank misslaan. En hoe je dan wél met je klanten zou moeten omgaan.
    recensie
    Marketing
    12 augustus 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties moeten ervoor kiezen om de relaties met hun medewerkers en klanten centraal te stellen vanuit het merk. Dat stelt adviseur René Herremans, tevens manager Employer Branding bij Ahold Europe, in zijn onlangs verschenen boek De merkmotor.
    recensie
    Marketing
    27 april 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Youp van ’t Hek had met zijn T-Mobile actie bijna een tweede Buckler te pakken. Politicus Diederik Samsom sommeerde via Twitter om over te stappen op een andere energieleverancier nadat de NUON-top zichzelf verrijkte. Merken eroderen. Het boek De Merkmotor van René Herremans kon op geen beter moment verschijnen. Merken hebben het zwaar. Een pleidooi voor omschakeling van fossiele naar nieuwe brandstof, en wel de dialoog!
    recensie
    Strategisch management
    6 juli 2010
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Wat is de overeenkomst tussen het gratis bellen van Skype, de microkredieten van de Grameen Bank in Bangladesh en de autoverhuur van Car2Go van Daimler? Dat ze succes hebben omdat de mensen hierachter als eerste hun businessmodel wisten te innoveren. En daarmee de concurrentie aftroefden. Dat stelt Alexander Osterwalder die in zijn boek Business Model Generatie een aanpak biedt waarmee iedere organisatie haar eigen businessmodel kan doorlichten.
    recensie
    Algemeen management
    23 april 2010
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Middenmanagers hebben het niet makkelijk. Aan alle kanten wordt hard aan hen getrokken. Adviseur en coach Annemarie Mars schreef met het boek Jongleren met loyaliteiten een boeiende handleiding voor middenmanagers die optimaal in balans willen blijven.
    recensie
    Marketing
    4 februari 2010
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Is een consument een rationele koper of een ongeleid projectiel? Vooral het laatste, aldus Tjaco Walvis, partner van merkadviesbureau THEY. In zijn boek Uit de grijze massa biedt hij merkenbouwers een panklaar recept hoe ze om moeten gaan met consumenten die onbewust, maar niet irrationeel handelen.
    recensie
    Marketing
    15 januari 2010
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Marketeers zijn de weg kwijt. Ze staren zich blind op hun heilige modellen en vergeten zich te verdiepen in de werkelijke drijfveren van hun klanten. Hoe het dan bij voorkeur wel moet, beschrijft Geert Stox in zijn boek De ware aard van de marketeer. Een prikkelende rondgang langs onderliggende drijfveren, merksystemen en de evolutiepsychologie.
    recensie
    Marketing
    17 december 2009
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Met Het nieuwe winkelen schreef Cor Molenaar een helder handboek voor winkeliers die (nog steeds) niet weten hoe ze met de opkomst van internet moeten omgaan.
    recensie
    Algemeen management
    6 april 2009
    Paul Groothengel
    4-5 minuten leestijd
    Met Het Breinboek voor Managers van Paul Postma hebben we er weer een boek over de werking van onze grijze massa bij. Postma beschrijft daarin op heldere wijze hoe ratio en emotie stuivertje wisselen tussen onze oren. En geeft managers praktisch advies hoe je, vanuit de kennis over het brein, de zaken - of beter de mensen om je heen - kunt aanpakken.
    recensie
    Communicatie en media
    25 februari 2009
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Wie het boek De professionele communicatieafdeling van Vera de Witte dichtslaat, vraagt zich af waar het toch zo vreselijk mis is gegaan met de communicatieafdeling. Want terwijl ze de laatste jaren steeds meer ruimte heeft gekregen om strategische waarde aan de organisatie toe te voegen (‘de deur van de Board staat voor communicatie altijd open’), is ze verstrikt geraakt in uitvoerende taken. En dus groeit de onvrede onder het topmanagement. Want die redeneert dat communicatie wel wat meer mag leveren dan het antwoord op de vraag of de personeelskrant ja dan nee online moet. Het is geen prettige ontwikkeling voor de communicatiefunctie, gezien ook de onbarmhartig aanrollende ontslaggolf.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 februari 2009
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Hoe kan ik mijn problemen tackelen en laten draaien naar kansen? Hoe krijg je het halflege glas weer halfvol? Dat is het thema van het boek Huh?! van Berthold Gunster. Hij laat overtuigend zien hoe makkelijk we vastlopen in onze eigen gedachten. En zo van een probleem een tragedie maken.
    recensie
    Strategisch management
    29 december 2008
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    In hun boek Authentieke organisaties. Echte merken. constateren Edwin Winter en Wouter van der Weijden dat marketeers druk bezig zijn met het bouwen aan sterke merken, maar daarbij de collega’s vergeten. En die vormen nou juist samen het merk. De kloof tussen sterke en échte merken valt te overbruggen met doordachte, internal branding.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden