OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2513478

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    19 resultaten
    recensie
    Marketing
    28 september 2018
    Rein Hof
    3-5 minuten leestijd
    De titel zegt dan wel Uitgelezen, maar dat is niet helemaal de waarheid. Ik ben één van de gelukkigen die het dikke handboek al voor de officiële presentatie heeft mogen ontvangen en ik kan ook behoorlijk snel door een boek gaan.
    recensie
    Marketing
    17 juli 2017
    Rein Hof
    3-4 minuten leestijd
    Ik ken de auteur van Customer Mobile Experience & Mixed Reality goed. Dat wil zeggen, ik heb (volgens mij) alle boeken die hij geschreven heeft, gelezen. Ik ken hem als docent bij Business School Beeckestijn.
    recensie
    Marketing
    10 juli 2017
    Rein Hof
    4-5 minuten leestijd
    Over disruptie is al menig artikel en boek geschreven. Maar volgens buitengewoon hoogleraar en bestsellerauteur Cor Molenaar bestond er nog maar weinig documentatie over het gebruik van Platformen, en de wijze waarop deze businessmodellen veranderen en bedrijven dwingen om anders zaken te doen. Volgens hem dus tijd voor onderzoek en – als gevolg daarvan – een nieuw boek.
    recensie
    Marketing
    13 maart 2017
    Rein Hof
    4-5 minuten leestijd
    Eén fan per dag. Hoe overtref je de verwachtingen van klanten? Deze vraag wordt beantwoord in het nieuwste boek van Jos Burgers. Burgers is een topauteur met titels als Geef nooit korting, Gek op gaten en De Wet van Snuf. Meer dan 200.000 verkochte boeken, 150 presentaties per jaar. Iemand die met passie en overtuiging vertelt over klantbeleving.
    recensie
    Marketing
    2 maart 2017
    Rein Hof
    2-3 minuten leestijd
    Eind 2016 werden er een flink aantal nieuwe boeken gepubliceerd, ook op gebied van marketing. Op zich logisch, want de maand december leent zich prima voor het weggeven van cadeautjes en een boek is een mooi geschenk. Zolang dit boek ook ergens toe doet en een bijdrage biedt.
    recensie
    Strategisch management
    3 januari 2017
    Rein Hof
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik de titel van Esther Sluijs De Feel Good factor las dacht ik: ‘Weer een zweverig boek met leuke ideeën die nergens op gebaseerd zijn.’ En wat had ik het verkeerd!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 november 2016
    Rein Hof
    4-5 minuten leestijd
    In 1984 bracht Robert B. Cialdini het boek Invloed uit. Een uitgave waarin hij de zes geheimen van het overtuigen beschrijft. Het boek was een absolute bestseller, met meer dan drie miljoen verkochte exemplaren.
    recensie
    Internet en social media
    9 november 2016
    Rein Hof
    recensie
    Strategisch management
    8 november 2016
    Rein Hof
    5-6 minuten leestijd
    Al in 2014 publiceerden de auteurs Jo Caudon en Dado Van Peteghem het boek met de duidelijke titel Digital transformation. Bereid je organisatie voor op de toekomst.
    recensie
    Leiderschap
    21 oktober 2016
    Rein Hof
    5-6 minuten leestijd
    Hans van der Loo, Patrick Davidson en Martijn Arets waren bezig met het verzamelen van achtergrondinformatie voor een boek (Wavemakers), en kwamen keer op keer de naam Elon Musk tegen. Voor Hans en Patrick een reden om eens verder te kijken naar de persoon Musk. Wie is die gast eigenlijk, en is hij een ‘Wavemaker’?
    recensie
    Internet en social media
    10 oktober 2016
    Rein Hof
    3-4 minuten leestijd
    Ik kan niet anders zeggen: Patrick Petersen did it again! Daar bedoel ik mee, een herdruk uitbrengen die eigenlijk de benaming herdruk niet mag dragen. Want het Handboek Social Marketing en Business, is nagenoeg een nieuwe uitgave geworden.
    recensie
    Marketing
    22 september 2016
    Rein Hof
    5-7 minuten leestijd
    In dit boek geeft David Meerman Scott zijn visie op Sales en Service, volgens nieuwe regels. De oude manier van verkopen is voorbij. Het kan en moet echt anders. De nieuwe regels van sales en service geeft een antwoord op de vraag hoe.
    recensie
    Algemeen management
    5 september 2016
    Rein Hof
    8-11 minuten leestijd
    Ik moet eerlijk bekennen, ik moest diep nadenken toen ik de naam Elon Musk voor het eerst hoorde. Wie is die man? En wat doet hij eigenlijk?  Toen de naam Tesla viel, had ik een Aha erlebnis.
    recensie
    Internet en social media
    31 augustus 2016
    Rein Hof
    3-5 minuten leestijd
    Aartjan van Erkel heeft zijn nieuwste uitgave een pakkende titel meegegeven: Maak ze gek! Een titel die het in eerste instantie niet eens zou worden, zo valt te lezen in een kader bij de bedankwoorden.
    recensie
    Algemeen management
    27 juli 2016
    Rein Hof
    4-5 minuten leestijd
    Alles gaat veranderen. Dat is de stelling van auteur Dik Bijl. In Alles wordt anders beschrijft hij zeven belangrijke technologische ontwikkelingen die op dit moment al gaande zijn en die in de komende tien á twintig jaar grote veranderingen veroorzaken.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 juli 2016
    Rein Hof
    1-2 minuten leestijd
    Ik heb het genoegen gehad om een aantal presentaties van Laura Nuhaan bij te wonen. En voor mij is een rode draad in al die presentaties, de heldere manier waarop zij het onderwerp overbrengt. Ik was dan ook erg benieuwd naar de wijze waarop zij haar inzichten rondom Social Selling zou overbrengen. In een boek.
    recensie
    Non-profit
    7 juli 2016
    Rein Hof
    3-5 minuten leestijd
    Klantgericht, dienstverlenend en kostenbesparend. Tegenstrijdig, of daadwerkelijk mogelijk? Volgens Frank Faber kan het! In zijn boek Klantgericht reilen en zeilen. Betere publieke dienstverlening als aanjager voor kostenbesparing doet hij uit de doeken hoe hij dit ziet.
    recensie
    Marketing
    12 februari 2016
    Rein Hof
    Bladerend door Het MerkMenu valt het mij op dat het zeer kleurrijk is. Veel modellen en getekende poppetjes in heldere kleuren. Het oogt fris en nodigt uit om te gaan lezen. Basis is het al eerder aangehaalde MerkModel. Een Schijf van vier, met daarin verwerkt de elf stappen welke je doorloopt om tot het eindresultaat te komen: ik ben Onderscheidend!
    recensie
    Reclame en verkoop
    26 juni 2015
    Rein Hof
    Er zijn veel ideeën rondom klantcontact en klantrelaties. Het was ooit b2b en b2c nu vooral human2human. En hier over worden dan ook veel boeken geschreven . Wat beschrijven deze boeken dan? Iets meer dan het verhaal dat klantcontact belangrijk is?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden