OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 288 van 11.927 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    15 juni 2016
    Carola Spruit
    2-3 minuten leestijd
    Dit wil je lezen! Hier wil je werken! staat bomvol inzichten voor het creëren van een aantrekkelijke werkomgeving. Althans, dat is wat de ondertitel van dit 300 pagina’s tellende boek je doet geloven. En eerlijk is eerlijk, het maakt zijn belofte waar.
    recensie
    Algemeen management
    15 juni 2016
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    This book is divided in two parts. The first part is about the theory behind project boards (project governance, strategy alignment, project manager world, project boards and project success and roles and responsibilities) and the second part describes the practical implementation of the project board (how to secure a project and how to prepare your organisation).
    recensie
    IT-management / ICT
    15 juni 2016
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    eHealth is iets waar veel mensen over praten, maar weinig nog doen. In de serie ‘digitale trends en tools in 60 minuten’ is het boek Beter met eHealth in 60 minuten verschenen. Het boek, dat in een uur uit te lezen is, geeft een handzaam overzicht over wat eHealth nu eigenlijk is, wat de problemen qua implementatie zijn en hoe een organisatie een implementatie aan kan pakken.
    recensie
    15 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Agnes van Overveld is de auteur van ‘Windkracht 6’. Zij kreeg in 2010 een hersenvliesontsteking. In haar verhalenbundel vertelt zij over de breuk in haar levenslijn, zoals zij dat noemt, en over de successen in haar zoektocht naar herstel. Dit doet ze om lotgenoten op weg te helpen en om onzichtbaar letsel zichtbaar te maken.
    recensie
    Algemeen management
    14 juni 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Het gaat vaak mis als de oprichter van een bedrijf vertrekt. Dat risico loopt ook bierconcern Heineken als Freddy Heineken in 1989 met pensioen gaat. Een logische opvolger is er niet en de internationale concurrentie op de biermarkt neemt toe. In Heineken na Freddy lees je hoe het bierbedrijf veranderde van een vriendelijke bierbrouwer tot een succesvolle internationale overnamemachine.
    recensie
    Projectmanagement
    14 juni 2016
    Jasper van Dorp
    Projectleiderschap kan heel complex zijn; dat kan iedereen die een project heeft geleid beamen. Een projectleider moet niet alleen toezien op de processen, maar ook verbinden tussen alle betrokkenen, inspireren en motiveren, plannen, enz. Over projectleiderschap zijn dan ook al aardig wat boeken volgeschreven en dat roept de vraag op wat het boek ‘Projectleiderschap – Vakmanschap versus management’ hier nog aan toe kan voegen. Gelukkig hebben de auteurs Dierick en Van der Lee zichzelf die vraag ook gesteld en geven al direct in het voorwoord een antwoord.
    recensie
    Coaching en trainen
    14 juni 2016
    Annett Keizer
    3-4 minuten leestijd
    Een goed gesprek over effectief samenwerken in teamverband is nooit verkeerd. Sterker nog, in de meeste gevallen nemen teamleden weinig moeite om het met elkaar te hebben over ieders kwaliteiten en valkuilen om te weten waar en hoe ze elkaar aanvullen.
    recensie
    Projectmanagement
    14 juni 2016
    Sandra Kok
    De eerste indruk die ik had van het boek Program Canvas, voor het lezen van het boek, was dat het erg veel leek op het Business Model Canvas. En dat klopt ook wel wanneer je leest dat de schrijvers geïnspireerd zijn door zowel het Business Model Canvas als ook de Golden Circle van Simon Sinek.
    recensie
    14 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    In ‘Haar’ vertelt Kathleen Vereecken het verhaal van Suzanne, Catherina en Hanna, drie zussen die terugblikken op hun leven. Wat is er overgebleven van hun brandende kinderdromen en de verlangens van weleer? Hoe heeft de jarenlange spanning tussen zusterliefde en rivaliteit hun blik op elkaar en op de wereld gekleurd? En waarom kleeft de schaamte aan elk van hen, als een tweede huid?
    recensie
    14 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Morgenster’ verhaalt over een ingewikkeld moordonderzoek. In Antwerpen worden een aantal identieke moorden gepleegd. De overeenkomsten zijn bizar, een – met enorme kracht – ingeslagen schedel en een naar binnen gedrukt oog is zelfs voor rechercheur Hans Pelsmaeckers geen dagelijkse kost.
    recensie
    14 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Doodgaan zonder het in de gaten te hebben, het is op z’n zachtst gezegd een bizarre belevenis. Het overkomt Sylvia, de hoofdpersoon in het nieuwe boek van Marianne van Buitenen.
    recensie
    Algemeen management
    13 juni 2016
    Annett Keizer
    3-4 minuten leestijd
    Over verschillen tussen mannen en vrouwen is al veel gezegd en geschreven. Vaak gaat het over onbegrip tussen de sexen met hilarische voorbeelden ter illustratie.
    recensie
    10 juni 2016
    Sjors van Leeuwen
    6-9 minuten leestijd
    We hebben niet te maken met een tijdelijke financiële of economische crisis. Het probleem zit veel dieper, namelijk dat het kapitalistische systeem aan het einde van zijn levenscyclus is gekomen. Aangejaagd door de technologische revolutie en nieuwe vormen van eigendom, lenen en zakendoen komt het einde van het kapitalisme snel in zicht. De tijd van het Postkapitalisme is aangebroken.
    recensie
    Marketing
    9 juni 2016
    Maurizio Barberio
    2-3 minuten leestijd
    Thomassen en de Haan hebben in hun boek Service Excellence - werken aan excellence klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model getracht om de lezer aan de hand van negen bouwstenen diepgaand inzicht te verschaffen in hoe te bouwen aan een Service Excellence organisatie. Dit is hen mijns inziens uitstekend gelukt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 juni 2016
    Bert Thiel
    1-2 minuten leestijd
    Een anekdote uit Vertel! van Karin de Groot maakte diepe indruk op de groep die ik het begin van de fijne kneepjes van het presenteren probeerde duidelijk te maken.
    recensie
    8 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    In ‘De laatste oorlog’ vertelt Daan Heerma van Voss het verhaal van Abel Kaplan. In de jaren tachtig leert Kaplan, tijdens zijn studie geschiedenis, zijn grote liefde Eva kennen.
    recensie
    Strategisch management
    8 juni 2016
    Leo Dijkema
    3-4 minuten leestijd
    Heeft u ook een bezoek aan Silicon Valley op uw wensenlijstje staan? Om eens ondergedompeld te worden in de ‘spirit of the valley’? Dan is het boek van Peter Hinssen, Harry Demey, Steven Van Belleghem & friends een mooie voorbereiding.
    recensie
    Algemeen management
    7 juni 2016
    Sylvie van der Haar
    3-4 minuten leestijd
    Hoe vaak gebeurt het niet dat ideeën waar iedereen tijdens een brainstorm zo enthousiast over was, niet verder komen dan het flipover-vel waarop ze zijn geschreven? Jeroen Dontje schreef De dag na de brainstorm om hier wat aan te doen.
    recensie
    IT-management / ICT
    7 juni 2016
    Arie Buvens
    2-3 minuten leestijd
    eHealth is een veelbesproken onderwerp. Er zijn hoge verwachtingen van het gebruik van digitale toepassingen door zorggebruikers en zorgverleners. Beter met eHealth in 60 minuten biedt een mooie inleiding.
    recensie
    IT-management / ICT
    6 juni 2016
    Sjors Meekels
    3-5 minuten leestijd
    In zijn boek ‘Agile Project Management with Kanban’ deelt Eric Brechner zijn ervaringen met de introductie en het gebruik van Kanban bij het Microsoft Xbox platform. Hij borduurt voort op de groeiende populariteit van Kanban sinds 2010. Zijn doelgroep bestaat uit professionals van alle disciplines in software engineering met interesse voor praktische toepassing. Lezen en daarna zelf doen is zijn credo.

      Personen

        Trefwoorden