OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 305 van 11.928 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    5 januari 2016
    Mireille Schrijnemaekers
    3-4 minuten leestijd
    Andrew Keen heeft een messcherp manifest geschreven waarin hij de lezer kennis laat maken met de andere kant van het internet. In Internet is niet het antwoord toont hij aan dat internet –sinds de Industriële Revolutie- de grootste ontwrichtende verandering in onze maatschappij in gang heeft gezet.
    recensie
    Advisering
    4 januari 2016
    Peter Streefkerk
    4-5 minuten leestijd
    Offertes beoordelen tijdens een offerte- of aanbestedingsprocedure is een bekende activiteit voor inkopers, maar wat maakt in iedere procedure één van die te beoordelen offertes nu tot de winnende offerte?
    recensie
    Mens en maatschappij
    4 januari 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    ‘Nachtwild’ is het waargebeurde verhaal van Anoek de Groot. Op een zeker moment vertrekt Anoek, uit een gevoel van onvrede met haar leven als kunstenares in Amsterdam, naar Tokio om daar te gaan werken als nachtclubdanseres.
    recensie
    Verandermanagement
    29 december 2015
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Dat is toch wel een vondst: een samenvatting maken van je eigen boek en die vervolgens zelf uitgeven. Het resultaat is #DKVV. De kern van veranderen dus waarin auteurs Marco Witte en Jan Jonker de lezer in kort bestek de wegen naar de kern wijzen.
    recensie
    Psychologie
    28 december 2015
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    In Ariely weet raad weet Dan Ariely op vlotte en humorvolle wijze antwoord te geven op de 95 leukste psychologische puzzels die hem in de afgelopen 25 jaar werden voorgelegd.
    recensie
    Psychologie
    24 december 2015
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Hoe krijg je dan toch mensen mee in jouw verhaal? Harder praten helpt niet, zeggen Job Boersma en Sarah Gagestein. Zij geven daarom zeven ‘ongehoord goede strategieën om wél te overtuigen.’
    recensie
    Leiderschap
    24 december 2015
    Inge Ploegmakers
    Enige tijd geleden werd mij verteld dat uit onderzoek blijkt dat een mens zich gemiddeld 160 keer per dag irriteert. Hoewel ik er vanuit ga dat het merendeel van deze irritaties redelijk onbewust opkomt en weer voorbij gaat, kan ik mij bij dit aantal wel iets voorstellen.
    recensie
    Algemeen management
    24 december 2015
    Corien Plaisier
    1-2 minuten leestijd
    Om succesvol te zijn moet je groot denken en hulp van anderen accepteren. Maar hoe zorg je ervoor dat anderen jou helpen? Dat hangt helemaal af van je houding, de communicatie en je gedrag. Gertien Beijering legt in Opdrachten binnenhalen met de GunfactorVerhoger uit hoe je dat precies doet.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 december 2015
    Henk van Tent Becking
    2-3 minuten leestijd
    Arend Ardon geeft in ‘Ontketen vernieuwing’ een inspirerend denkraam over het loskomen uit vastgeroeste werkwijzen en oude veranderroutines. Vanuit zijn ervaring geeft hij mooie voorbeelden over hoe blokkades weggenomen kunnen worden en hoe beweging kan worden vormgegeven. Dit waardige vervolg op ‘Doorbreek de cirkel’ is een prettig leesbaar boek, dat inspireert om zelf op een andere manier met vernieuwing aan de slag te gaan. Dit maakt dat ‘Ontketen vernieuwing’ zeer de moeite van het lezen waard is.
    recensie
    Algemeen management
    22 december 2015
    Enrico Sterken
    De theorie van Meredith Belbin was lang populair in organisaties. Belbin was zijn tijd ver vooruit, het draait bij hem vooral om teams die zodanig worden samengesteld dat deze effectief zijn. Hiervoor zijn de bekende rollen zoals ‘bedrijfsman’ en ‘zorgdrager’. Maar wie gebruikt de theorie van Belbin nog?
    recensie
    Strategisch management
    22 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    7-9 minuten leestijd
    Over Steve Jobs (Apple), Bill Gates (Microsoft) en Andy Grove (Intel) is al veel geschreven. Denk aan de vele biografieën en bedrijfspublicaties die de afgelopen jaren zijn verschenen over dit illustere drietal. En nu is er Vooruitkijken en terugredeneren.
    recensie
    Algemeen management
    21 december 2015
    Peter van den Boom
    Als je iemand vraagt over nut en noodzaak van bureaucratie krijg je een gezicht te zien van afschuw. En toch produceren we steeds meer verstikkende bureaucratie. Het is de verdienste van René ten Bos om bureaucratie vanuit het perspectief van de filosofie te analyseren. In zijn studie ‘Bureaucratie is een inktvis’ maken we meteen op de eerste pagina kennis met de inktschijters. Dat is een term voor de bureaucraten en het bureaucratische systeem in het algemeen. De inktschijters hebben de macht en die macht neemt steeds meer toe.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 december 2015
    Peter van den Boom
    In het boek ‘Huh?! De techniek van het omdenken’ beschrijft Berthold Gunster vele valkuilen in ons denken over wat zich aandient en over het oplossen van problemen. De strategieën die hij presenteert om ‘vastdenken’ te voorkomen of te doorbreken zijn waardevol.
    recensie
    21 december 2015
    Theo Sikkema
    4-5 minuten leestijd
    De geldrevolutie is een absolute aanrader. Het boek gaat van kaft tot kaft over ontwikkelingen in de economie en het financiële landschap, die samen een beeld geven van hoe dat landschap er in de toekomst uit kan zien.
    recensie
    Leiderschap
    21 december 2015
    Antonia van Houdt-Stoel
    2-3 minuten leestijd
    ‘Geluk dat we alleen voor onszelf zoeken, is nergens te vinden.’ Met deze quote van Thomas Merton begint het boek Gelukkig werken. In een boek gericht op de dagelijkse praktijk leggen de auteurs een directe verbinding tussen werk, geluk en zelfleiderschap.
    recensie
    Communicatie en media
    21 december 2015
    Louis Thorig
    Succesvolle organisaties raken hun medewerkers, klanten, hun stakeholders en de maatschappij met een inspirerend verhaal en laten zien wat hun toegevoegde waarde is. Storytelling kan daarbij helpen.
    recensie
    Algemeen management
    18 december 2015
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    De taak van de recensent is het beoordelen van een boek, niet het hebben van een opinie over het in het daarin beschreven onderwerp. Voor Heineken in Afrika is het lastig om in die recensierol te blijven. Er wordt nogal wat beweerd en de verleiding is groot om daar iets van te vinden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 december 2015
    Jeroen Medema
    2-3 minuten leestijd
    Zoals miljoenen mensen voor mij, heb ik eerder het boek Excellent onderhandelen (Getting to Yes) gelezen. Dit boek dat het Mutual Gains gedachtegoed als een van de eerste voor het brede publiek bekend maakte, geldt tegenwoordig nog steeds als de standaard voor onderhandelingen. Met recht een klassieker.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 december 2015
    Carla Verwijs
    1-2 minuten leestijd
    We worden overspoeld met informatie. Informatie in kranten, boeken, filmpjes, blogs op internet. Informatiesurvival is een belangrijke vaardigheid geworden, aldus Bart Flos, auteur van De kenniskermis.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 december 2015
    Jacques Gerards
    2-3 minuten leestijd
    Wat zijn de doorslaggevende principes en kwaliteiten van goede topbestuurders? Hoe gaat hij/zij om met wicked problems? ‘Bekwaamheid stoelt op deugdzaamheid en op het dienstbaar willen zijn voor een doel dat buiten jezelf is gelegen’, concludeert Jacques Gerards van Bureau Bestuurlijk Advies na het lezen van het boek Dienen en Deugen van René Weijers.

      Personen

        Trefwoorden