OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 491 van 11.906 resultaten
recensie
Leiderschap
9 september 2009
Hans van der Klis
4-5 minuten leestijd
In haar binnenkort te verschijnen boek Wisseling van de macht pleit Mildred Hofkes ervoor organisaties niet alleen te evalueren op de financiële resultaten maar ook op de reputatie van hun bedrijf. ‘Ik wil bestuurders laten nadenken over de vraag hoe zij waarde kunnen toevoegen voor alle stakeholders van hun bedrijf.’
recensie
Economie
8 september 2009
Ton Horrevorts
3-4 minuten leestijd
De roep om innovatie in ons land is groot. Er moet meer, slimmer en sneller worden geïnnoveerd. Toch boeken we als land op dit gebied te weinig vooruitgang. Politici, wetenschappers en captains of industry wijzen er keer op keer op dat gebrekkige innovatie ten koste gaat van onze concurrentiekracht. Dit kan allemaal beter, veel beter, vindt John Kao, die een uitgebreide serie aanbevelingen bundelde in 'Innovation Nation', samen met tal van voorbeelden van waar het wel goed gaat en waarom.
recensie
IT-management / ICT
8 september 2009
Jaap Nijssen
Het
recensie
IT-management / ICT
8 september 2009
Jaap Nijssen
Het
recensie
Algemeen management
7 september 2009
Pierre de Winter
2-3 minuten leestijd
Organisatie van binnenuit van Bonne Wagenaar is een boek dat meer aandacht verdient dan het krijgt.
recensie
Algemeen management
7 september 2009
Hans Baltjes
2-3 minuten leestijd
Met ´MAAK er meer van´ hebben de auteurs een letterlijk handzaam boek(je) neergezet. Dit vademecum voor de maakindustrie is niet alleen voor maar vooral door de maakindustrie tot stand gekomen. Maak iets van deze informatie moet de Stichting Industriebeleid en Communicatie (SIC), geheel in overeenstemming met haar achterban, gedacht hebben als vervolg op een reeks regiobijeenkomsten. Jacobs, Dankbaar en Pot hebben zich ontfermd over de ideeën en suggesties van deze bijeenkomsten gebundeld en waar nodig getoetst en aangevuld met inzichten uit de bedrijfskundige literatuur.
recensie
IT-management / ICT
7 september 2009
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Ik ben opgevoed met de stelling; alles wat gratis is, heeft geen waarde. De auteur heeft het over het nieuwe gratis en hoe dat de markt radicaal zal veranderen. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Mede ook door de reputatie van Chris Anderson, hij is immers ook de auteur van het boek 'The long tail'. Daarin heeft hij al aangetoond hoe internet markten beter bereikbaar kan maken. Ik kan je nu al zeggen; dit boek is een must voor iedere marketeer. Anderson is er wederom in geslaagd een boek te schrijven wat de lezer tot nadenken zet.
recensie
Leiderschap
7 september 2009
Kees Groeneveld
2-3 minuten leestijd
Ram Charan is erin geslaagd een prettig leesbaar boek te maken over het onderwerp 'leiderschap in roerige tijden'. Hij schreef 'Leiderschap in tijden van economische onzekerheid' vanuit de praktijk en richt zich zeer sterk op activiteiten die u op korte termijn kunt ondernemen om uw liquide middelen op een voldoende peil te houden.
recensie
Leiderschap
7 september 2009
Arie Buvens
2-3 minuten leestijd
Het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie kende in januari 2009 de prijs 'voor het meest innovatieve projectidee' toe aan de bedenkers van het managementconcept 'Sturing en Ruimte'.
recensie
Verandermanagement
4 september 2009
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
In Wat hebben ze nú weer bedacht?! schrijft communicatieadviseur Johanna Kroon dat veranderingen binnen organisaties meer kans van slagen hebben als het management meer aandacht zou besteden aan de relatie met de mensen die met de veranderingen te maken krijgen. ‘Het motto is: relatie eerst, veranderdoelen daarna’, zegt Kroon.
recensie
Leiderschap
4 september 2009
Ben Kuiken
1-2 minuten leestijd
Over leiderschap zijn duizenden boeken volgeschreven. In Grootmeester in leiderschap scheiden Marc Buelens en Kathleen De Stobbeleir op een aangename en onderhoudende wijze zin en onzin.
recensie
IT-management / ICT
4 september 2009
Jaap Nijssen
Scott Kelby is al jaren één van de best verkopende auteurs op het gebied van Photoshop. En ook dit boek zal daar ongetwijfeld weer toe bijdragen. "Het Photoshop CS4 boek voor digitale fotografen" rekenen wij tot de betere boeken voor het bewerken van digitale foto's in Photoshop, zowel voor Windows als voor Macintosh.
recensie
IT-management / ICT
4 september 2009
Jaap Nijssen
Scott Kelby is al jaren één van de best verkopende auteurs op het gebied van Photoshop. En ook dit boek zal daar ongetwijfeld weer toe bijdragen. "Het Photoshop CS4 boek voor digitale fotografen" rekenen wij tot de betere boeken voor het bewerken van digitale foto's in Photoshop, zowel voor Windows als voor Macintosh.
recensie
Organisatiekunde
1 september 2009
Jan Boerstra
Voor een betrouwbare levering van producten en diensten is het van belang dat organisaties continu investeren in de vakbekwaamheid van het personeel. In de ogen van Karl Weick en Kathleen Sutcliffe zien echter veel bedrijven een belangrijk aspect over het hoofd: de mindfulness van hun medewerkers. In 'Managing the Unexpected' illustreren zij dat, om ernstige bedrijfsrisico's te voorkomen, er continue en verfijnde aandacht moet zijn voor verstorende incidenten en omstandigheden.
recensie
Leiderschap
1 september 2009
Ton Horrevorts
Een boek over speechschrijvers zal een Nederlandse manager niet zo gauw ter hand nemen. Nog minder snel als het een historisch boek is en al helemaal niet als het boek bijna 600 pagina's telt. Laat die manager maar een uitzondering maken voor deze Amerikaanse historie over de speechschrijvers achter de Amerikaanse presidenten, 'White House Ghosts' van Robert Schlesinger.
recensie
Economie
1 september 2009
Rob Hartgers
2-3 minuten leestijd
In november 2008 toog Bert Heemskerk,toen nog topman van de Rabobank, samen met negen collega-bankiers naar de Tweede Kamer. De Vaste Kamercommissie voor Financiën wilde weten hoe de bankiers dachten over de kredietcrisis. Heemskerk had zich terdege voorbereid, maar kreeg de kans niet om zijn verhaal te doen, schrijft hij in het voorwoord van Een gezonde krimp. De kredietcrisis en duurzaam bankieren: ‘Ik was verbaasd dat de commissie eigenlijk helemaal niet uit was op waarheidsvinding, maar uitsluitend en alleen op excuses van bankiers.’
recensie
Algemeen management
1 september 2009
Rob van Nes
1-2 minuten leestijd
In een wereld die sneller lijkt te draaien dan ooit tevoren trekt een boek met de titel 'Bedrijven die de wereld hebben veranderd' al gauw de aandacht. Maar liefst vijftig ondernemingen worden bij de kop gepakt. Te beginnen met de Britse East India Company, opgericht in 1600, tot en met het nog relatief piepjonge Google. Bij een eerste blik op de inhoudspagina valt al op dat door de eeuwen heen de levenscyclus van bedrijven steeds korter lijkt te worden. De vraag rijst of we na het lezen van het boek weten hoe dat komt. Dat antwoord is overigens nee.
recensie
Financieel management
31 augustus 2009
Luc Temmerman
In een eerste besnuffeling van 'Bankroet - Hoe Fortis al zijn krediet verspeelde' springt onmiddellijk de indrukwekkende 'index' achteraan in het oog. Een alfabetische lijst van namen die op zichzelf het boek al interessant maakt. Het is een actuele en chronologische weergave van een reeks handelingen en feiten die tegen de achtergrond van de internationale kredietcrisis tot het dramatisch failliet van Fortis leidden. Pieter Aspes 'Bankroet' (thriller) verdwijnt hierbij vergeleken in het niets. 'Bankroet' is een spannend en onthutsend onthullend literair managementboek dat leest als een roman.
recensie
Algemeen management
31 augustus 2009
Ben Kuiken
2-3 minuten leestijd
De Postbank is niet meer. Los van het sentiment is dit vooral een verlies voor de maatschappij, stelt Wichert van Engelen in zijn boek Blauw bloed - Opkomst en ondergang van De Postbank. De degelijke bank die Wouter Bos zocht, lag zo voor zijn voeten.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
31 augustus 2009
Daniëlle de Jonge
'Wie goed doet, goed ontmoet' is een van de stellige overtuigingen die ik zelf koester. Dus was mijn nieuwsgierigheid gewekt toen ik het boek 'De kracht van aardig zijn' zag. Geschreven door twee dames, die een waar pleidooi houden voor het aardig omgaan met de medemens. Een techniek, zo blijkt, die ervoor heeft gezorgd dat ze zakelijk succesvol zijn geworden. Een gemakkelijk te lezen boek, waar u zich prima een aantal uurtjes mee vermaakt. Een glimlach zoals op de kaft van het boek zal vast af en toe op uw gezicht verschijnen.