Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Preview - 50 Verdienmodellen

Steeds meer mensen worden zelfstandig ondernemer in Nederland. Alleen blijkt dat één vijfde al na het eerste jaar stopt. Bovendien verdient 56% van de zelfstandigen minder dan 25.000 euro per jaar. Daar moet iets aan gedaan worden vonden Jeanet Bathoorn en Petra Iuliano. Zij schreven daarom het boek 50 Verdienmodellen. Een preview.

Jeanet Bathoorn | 26 mei 2016 | 3-5 minuten leestijd

Waarom lukt het de ene ondernemer wel en de andere niet om het hoofd boven water te houden? Wat zorgt ervoor dat je als zelfstandige wél goed kan verdienen? Welke stappen zijn er te nemen om je bedrijf succesvol te maken? Na honderden klanten te hebben geholpen zijn wij er inmiddels achter, het gaat om een goed verdienmodel. En wij geloven niet in één ultiem verdienmodel, maar jij kiest het verdienmodel dat echt bij jou past, bij het leven dat jij wilt leiden. Hierbij is online zichtbaarheid belangrijk.

Stilstaan

De meeste zelfstandigen jakkeren maar door en leven bij de waan van de dag.  Om echt sprongen te maken is het goed even stil te staan bij jezelf. Ga jezelf afvragen:  ‘Waarom heb je eigenlijk een bedrijf? Wat is nou echt belangrijk voor je? En waar geloof jij in?’ Een bedrijf bouw je vanuit jouw waarden en daarmee trek je ook jouw klanten aan. Werk dus goed aan jezelf, durf echt naar binnen te kijken en te onderzoeken waar het voor jou over gaat.

Zichtbaarheid

De waan van de dag brengt allerlei gedachten met zich mee. En niet altijd zijn die gedachten even positief. Ondernemerschap vraagt om professionele zichtbaarheid: voor groepen staan, blogs schrijven, jezelf promoten op je website én op sociale media. Dat is soms eng. Je laat iets van jezelf zien, waar anderen op reageren. En jij weet vooraf natuurlijk niet hoe ze zullen reageren. Dat is spannend en maakt je kwetsbaar. Je zet jezelf in de kijker en anderen die dat misschien helemaal niet doen of durven, geven je ongevraagd feedback. Precies daarom is het zo belangrijk dat je goed connectie houdt met datgene waar jij voor staat. En dat je daarin gelooft.

Geld

Ook al doet de titel anders vermoeden, het boek gaat niet over geld. Het gaat erom dat je nadenkt over hoe jouw bedrijf je zou moeten ondersteunen in jouw waarom, in het leven waar je naar verlangt. Wat voor soort leven zou je willen? Welke lifestyle wens je voor jezelf? En hoe kan jouw bedrijf je gewenste lifestyle mogelijk maken? Of het nu gaat om een mooi huis kopen, investeren in de groei van je bedrijf, verre reizen maken, een goede opleiding voor je kinderen of een bijdrage leveren aan (internationale) sociale projecten: je hebt er geld voor nodig. Met jouw bedrijf kun je dat geld verdienen. Het boek benadrukt de voor- en nadelen van de vele verschillende verdienmodellen en laat je zien hoe je geld kunt verdienen. Op een manier die bij je past.

Blauwdruk

We wilden graag een gedegen boek schrijven, dus een goed theoretisch model als uitgangspunt gaat daarbij helpen. Petra Iuliano heeft al jaren ervaring met het Business Model Canvas, dus dat model hebben we genomen. Stap voor stap werken we het model direct naar de praktijk uit. Je gaat als zelfstandige inzien dat er een blauwdruk bestaat voor het bouwen van een sterk bedrijf. Alles in dat blauwdruk is met elkaar verbonden. Als je iets aanpast bij een deel heeft het effect op een ander onderdeel in je bedrijf. Je hebt flink wat marketing- en saleskennis nodig om de juiste aanpak voor elkaar te krijgen. In het boek geven wij hier inzicht in.

Creatief

Een verdienmodel ontwikkelen is een heerlijk creatief proces. Je kunt je verdienmodel trouwens elke dag weer aanpassen. In het boek zitten daarom ook een aantal leuke en slimme combinaties van verschillende verdienmodellen met rekenvoorbeelden. Daarnaast tref je een aantal interviews aan en tonen wij welk verdienmodel grote namen in de internationale ondernemerswereld hebben.

Een must

Het is voor elke ondernemer een must om een bewuste keuze te maken in welk verdienmodel passend is. De wereld verandert zo snel dat je zeker niet klakkeloos moet doen wat de concurrent doet. Besluit om met het juiste verdienmodel te gaan is van groot belang voor je bedrijf.

Jeanet Bathoorn is social media expert en heeft al 4 boeken op haar naam staan. Als no-nonsense business mentor leert zij ondernemers het internet slim te gebruiken en zo vrijheidsondernemer te worden. Zij heeft in 2016 de VrijheidsOndernemers Club opgericht. Een vrijheidsondernemer werkt locatie onafhankelijk en beslist waar, wanneer en met wie hij of zij wil werken. Petra Iuliano is marketing mentor en sales coach en heeft ruim 20 jaar ervaring in de marketing en sales. Samen schreven ze 50 Verdienmodellen.

Over Jeanet Bathoorn
Jeanet Bathoorn (1966) is trainer en internationaal spreker op het gebied van social media. Ze is bij uitstek in staat om de materie op heldere wijze uit te leggen aan mensen die wel geïnteresseerd zijn, maar geen idee hebben waar te beginnen. Haar slogan: 'Digitaliseer jezelf!'
Over Petra Iuliano
Petra Iuliano, marketing mentor en sales coach, heeft ruim 20 jaar ervaring in de marketing en sales. Zij is eigenaar van Iuliano Intelligent Marketing en helpt hoogopgeleide ondernemers en zelfstandigen binnen 12 maanden hun omzet te verdubbelen via slimme verdienmodellen.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden