Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Je winkel zal nooit meer hetzelfde zijn en dat is maar goed ook!

Je winkel zal nooit meer hetzelfde zijn en dat is maar goed ook! staat boordevol handige tips waarmee jij als winkelier je voordeel kunt doen, want als winkelier kun je vast wel een steuntje in de rug gebruiken. Een preview.

Fred Rutgers | 11 oktober 2016 | 3-4 minuten leestijd

56 jaar geleden scheelde het maar heel weinig of ik was letterlijk achter de kassa geboren. Mijn ouders hadden een winkel dus mijn passie voor winkels is mij gewoon met de paplepel ingegeven.

Winkels zijn van zeer groot maatschappelijk belang, ze houden onze samenleving en onze wijken leefbaar. Ze bieden onze kinderen een bijbaan en sponsoren de lokale verenigingen. Ze organiseren of sponsoren leuke evenementen en zijn een ontmoetingsplaats voor de bewoners uit de wijk.

Daarom maak ik mij graag druk om winkeliers te helpen in hun strijd om het voortbestaan van hun winkel. In mijn boek; ‘Je winkel zal nooit meer hetzelfde zijn, en dat is maar goed ook!’ houd ik niet alleen ondernemers een soms confronterende spiegel voor, maar geef ik ook praktische tips waarmee winkeliers morgen al in hun eigen winkel aan de slag kunnen. Regelmatig zeggen winkeliers dat ze eigenlijk een boel dingen al wel wisten, maar dat ze die niet meer actueel op hun netvlies hadden. Daardoor ervaren veel winkeliers dit boek als een verfrissende wakeup-call en als inspiratiebron om niet langer bij de pakken neer te zitten, maar er weer vol enthousiasme tegenaan te gaan.

Winkels hebben het moeilijk!

Het valt niet mee om tegenwoordig een gezonde boterham te verdienen met een winkel, maar in dit boek staan handige tips en snel uitvoerbare suggesties om jouw kansen om te overleven in de concurrentiestrijd behoorlijk te vergroten. De afgelopen tien jaar is er veel, heel veel veranderd in de winkelstraat. Er loopt een ander soort publiek in de winkelstraat. Gemiddeld is dit publiek grijzer, kleurrijker, kritischer, rijker en minder kooplustig dan bijvoorbeeld tien jaar geleden. En deze verandering van publiek stelt andere eisen aan uw winkel en ook aan u en uw medewerkers!

In dit boek leg ik uit dat er nog volop mogelijkheden zijn om je als winkelier weerbaar te maken tegen de concurrentie van webshops. U als winkelier kunt uw klanten nog steeds een ervaring bezorgen die webwinkels nooit kunnen evenaren, maar dat gaat niet vanzelf. Vroeger had vrijwel iedereen nog wel een verlanglijstje met daarom een behoorlijke rij zaken die men ooit nog eens graag zou willen aanschaffen. Nu loopt er langs uw winkel een stroom kleurrijke ouderen die volop tijd hebben om te winkelen, plenty geld hebben om te kunnen uitgeven, maar helaas voor u hebben ze vrijwel alles al! Ze hebben dus geen spontane drang om uw winkel binnen te lopen om een aankoop te doen.

Van verlanglijstje naar belevenis!

Vroeger kocht men wat het hoogst op het verlanglijstje stond, nu is men op zoek naar een belevenis. Een unieke, bijzondere, aangename ervaring! En daar kunt u zich mee onderscheiden ten opzichte van de concurrent en het internet. Denkt u dat het ooit gaat gebeuren dat vriendinnen gaan afspreken om samen gezellig online te gaan shoppen? Natuurlijk niet, voor een leuke dag gaan ze naar een aantrekkelijk sfeervol centrum met leuke, bijzondere winkels, en daar ligt uw kans! Mijn boek zal u zeker inspireren om van uw winkel een winkel boordevol unieke verhalen te maken!

Naast het schrijven van boeken over detailhandel heeft Fred Rutgers ook een adviesbureau van waaruit hij winkeliers helpt met raad en daad. Tevens is hij betrokken bij de ontwikkeling en optimalisatie van diverse studieboeken voor MBO en HBO retailopleidingen. Als spreker mag hij regelmatig zijn verhaal komen doen bij winkeliersverenigingen in Nederland en Vlaanderen. Hij is de auteur van Je winkel zal nooit meer hetzelfde zijn en dat is maar goed ook!

Over Fred Rutgers
Fred Rutgers, is auteur, keynotespeaker en managementconsultant. Toen hij het familiebedrijf overnam, ontdekte hij al snel de kracht van slimme marketing en sales strategieen. Daarom maakte hij de overstap naar het grotere bedrijfsleven. Hij werd o.a. directeur product en marketing bij een klein van origine engels postorderbedrijf, partner bij een groot internationaal opererend marketing & sales consultancy & salespromotion bedrijf. Verder werkte hij aan diverse chipper, chipknip en loyalty projecten, was hij werkzaam als leverancier van marketing en financiele strategische tools, hij was directeur / medeeigenaar van enkele kleinere telecomaanbieders. Na een korte carriere als directeur van een grote webshop heeft hij een eigen isolatiebedrijf gekocht dat hij ook tot een succes maakte. Inmiddels heeft Fred zich volledig gestort op het schrijven van boeken, het houden van lezingen en toespraken over management en sales onderwerpen. Tevens spreekt hij met passie over duurzaamheidsvraagstukken. Om betrokken te blijven bij de laatste ontwikkelingen is hij regelmatig actief als boardroom consultant om ondernemers te helpen bij het ontwikkelen en uitvoeren van businessplannen en lost hij regelmatig commerciële vraagstukken op voor uiteenlopende opdrachtgevers.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden