Het boek heeft een goede opbouw en steeds een duidelijk uitleg van alles wat deze materie behelst. Gelukkig wordt niet alles met een E- ervoor op een voetstuk gezet maar laten de auteurs zien dat het een onderdeel is van de vele mogelijkheden die we als marketeers hebben om onze doelen te realiseren.
De materie wordt goed uitgelegd en is voorzien van een rijke scharing van voorbeelden. Natuurlijk is het een studieboek, compleet met uitleg van kernbegrippen en met vragen en casussen. Studeren is investeren en dat is eigenlijk ook dit boek. Daarom zou ik het na je studie niet aan de vlaggenstok hangen naast je tas; houd dit boek voorlopig apart. Je zou het nog eens nodig kunnen hebben.
Daarom is het ook voor ondernemers en managers een mooi naslagwerk om nog even de materie bij tijd en wijle op te halen. Dan zal blijken dat er niets zo praktisch is als een goede theorie.
Het boek is helder geschreven en de opmaak nodigt uit om verder te lezen. Er is zelden een pagina met alleen maar tekst, maar veel afwisseling met afbeeldingen en voorbeelden. Gelukkig veel voorbeelden uit veel branches dus niet de standaardvoorbeelden die al volledig uitgekauwd zijn. Het register achterin zorgt ervoor dat je snel het onderwerp in het boek gevonden hebt wat je zoekt.
E-commerce en E-business beveel ik aan voor HBO studenten in een economische of technische richting en voor marketingprofessionals die meer willen weten van e-business.
Eric van Arendonk RM is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool Utrecht (HU), auteur van Neuromarketing en zelfstandig marketingadviseur.
Over Eric van Arendonk
Eric van Arendonk RM is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool Utrecht (HU), auteur van Neuromarketing en zelfstandig marketingadviseur.