Wat zouden merkbouwers van Hollywood kunnen leren? Postma geeft in Bingemarketing antwoorden op die vraag. Merkbouwers moeten hun content bijvoorbeeld gaan opbouwen als een serie in plaats van een afgerond geheel. (Interessant weetje: bingewatchers zijn pas verslaafd na de 2de of 3de aflevering. Je content moet dus ook al direct meerdere afleveringen hebben). Cliffhangers inbouwen! Een plot summary bedenken, in plaats van inconsistente reclame-uitingen de ether ingooien! Verbindende verhaal-lijnen bieden, zoals de Avengers.
Bingemarketing van Carlijn Postma is een uiterst leesbaar boek. Dat komt deels natuurlijk door de herkenbaarheid van de films en series die als voorbeeld worden gebruikt, maar ook omdat de tips goed toepasbaar zijn voor grote en kleine bedrijven èn omdat er vrijwel geen marketinglingo wordt gebruikt. Het boek is wat saai uitgevoerd, en de structuur (met The Depart...) was me niet direct duidelijk. Het gaat met name in op Wat je moet doen, en minder op Hoe, verwacht dus geen stappenplannen.
Over Elly Stroo Cloeck
Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.