Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Act human - Must read voor elke marketeer

Act human is een sterke aanrader voor iedereen die met Marketing te maken heeft, in welke vorm ook. Het is een verfrissend boek dat een scherpe hedendaagse maatschappelijke visie op Marketing neerzet.

Stefan Stremersch | 10 februari 2021 | 1-2 minuten leestijd

Als hoogleraar Marketing, ervaar ik te vaak dat Marketing als term misbruikt wordt voor platte commercie, waardoor veel potentieel verloren gaat. De auteurs verheerlijken Marketing terecht als een democratische manier om mensen diensten en producten te laten (her)ontdekken en hen uit te nodigen deze te ervaren. Spreken over HUMAN ACTIVATORS ipv over ‘marketeers' is een interessante piste om het juiste accent te leggen. Het laat, zowel de commerciële als de niet-commerciële marketeers toe, de innovatieve digitale mogelijkheden van de discipline te ontdekken om mensen te motiveren en te betrekken.

Act human is een erg origineel werk geworden dat vele nieuwe inzichten bevat, alsook oude inzichten een make-over geeft en in een hedendaags jasje steekt. Hierdoor verwacht ik dat het boek potentieel een diepe impact zal hebben op hoe we over Marketing denken. Act Human is ook CONCREET. Het blijft niet louter steken in theorie maar steunt op de concrete ervaring en cases van 25 leidende HUMAN ACTIVATORS uit de meest uiteenlopende disciplines: van Coca-Cola tot Kom Op Tegen Kanker (= Vlaamse SIRE), van Autodealers tot mobiliteitssolutions, van ex-Microsoft tot een nieuwe digitale banken app CAKE. Vanuit mijn eigen academische werk aan de ERASMUS Universiteit en mijn adviespraktijk in het domein Innovatie erken ik de toegevoegde waarde die de auteurs bieden met hun inzichten omtrent persoonlijke motivatie en maatschappelijke betrokkenheid.

Collega prof. Dr. Sarah Steenhaut doceert Digitale Marketing Strategie aan de Universiteit Gent en wordt alom gewaardeerd in de wetenschappelijke gemeenschap voor haar scherpe inzichten. Jan Callebaut heeft  in Nederland en wereldwijd zijn sporen verdiend als een van de oprichters van het marktonderzoeksbureau Censydiam. Censydiam is een wereldwijd succesverhaal geworden en Jan heeft decennia lang de wereldwijde marketingbenadering van Heineken, Coca Cola of Unilever, vormgegeven. Karel Demeester heeft management EN DIGITAL ervaring bij onder andere Danone en Coca-Cola opgebouwd. Dit unieke auteursteam brengt de perfecte balans tussen theorie en praktijk die Act Human kenmerkt. ACT HUMAN = A MUST READ voor elke marketeer!

Over Stefan Stremersch

Stefan Stremersch (1972) is één van de meest bekroonde hoogleraren in management en economie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft ook een leerstoel op IESE Business School (Spanje), dat steevast in de mondiale top 10 van zakenscholen staat. In de adviespraktijk die hij oprichtte als spin-off van zijn academische activiteiten, MTI2, heeft hij wereldwijd samengewerkt op topniveau.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Karel Demeester, Sarah Steenhaut, Jan Callebaut
Act human

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden