Boogert beperkt zich gelukkig niet tot een omschrijving van alle bestaande social media. De kracht van het boek zit voornamelijk in de heldere beschrijving van de wijze waarop een organisatie op een gestructureerde wijze tot een 'social media strategie' kan komen. Aangezien een heldere social media strategie nog vaak ontbreekt is het boek voor veel ondernemingen en non profit organisaties zinvol om aan te schaffen. Prettig is ook dat Erwin Boogert het belang van social media niet overdrijft. Hij blijft realistisch en weigert aan de 'social media hype' mee te doen. Verwacht dus ook geen wondermiddelen in dit boek aan te treffen. Een woord van kritiek is op zijn plaats: Boogert lijkt de social media strategie als een op zichzelf staande activiteit te beschouwen en niet als een onderdeel van de gehele communicatie strategie. Jammer, want zoals de auteur zelf stelt: social media werken in principe net als andere media, maar alleen wel interactief. Los van deze kritiek is het boek een aanrader voor iedere organisatie die zich nog in de 'social media startfase' bevindt. En dus is het boek ook een aanrader voor iedere communicatiespecialist die zich afvraagt: Wat moet ik toch met social media?
Over Max Kohnstamm
Max Kohnstamm is programmamanager bij SRM, hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren professionals in de marketing, marketingcommunicatie, communicatie en sales.