Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Inhaken met sociale media in 60 minuten - ‘Ook voor gevorderden’

Wie zijn social media bereik wil vergroten, zal inhakers aan zijn content mix moeten toevoegen. Het is een beproefde manier om bij de klant of consument in beeld te komen.

Gabriëlle de Sain | 16 juli 2018 | 1-2 minuten leestijd

Maar een goede inhaker maken is zo gemakkelijk nog niet. Spring er maar eens tussenuit op bijvoorbeeld Koningsdag! In het vlot geschreven Inhaken met social media in 60 minuten van Thijs Waardenburg en Komala Mazerant ontdek je welke factoren het succes van inhakers bepalen en krijg je de belangrijkste ingrediënten voor het maken van goede, succesvolle inhakers.

Inhaken loont! De schrijvers beginnen met hun belangrijkste conclusie uit hun tweejarig onderzoeksproject naar onder meer inhakers op sociale media. Als je nooit eerder inhakers hebt gemaakt vormt dit boek een praktische handleiding waarbij je en passant de werking van social media en hun algoritmen mee krijgt. Toch is dit boek ook voor de wat meer gevorderden interessant. Zo werd ik aangenaam verrast door actualiteit van het boek. Waardenburg en Mazerant nemen je mee in de wereld van social media marketing en laten zien welke verschuivingen daarbinnen te zien zijn. De meest opvallende is die van vrijwillig contact. Via relevante content, gaan we van aandacht kopen naar aandacht verdienen. Je leert hoe je kunt inspelen op de algoritmen (filters die bepalen wat je op je tijdlijn te zien krijgt) en hoe je daar gebruik van maakt met inhakers. In het laatste gedeelte van het boek worden de vuistregels en tips voor succesvolle inhakers prijs prijsgegeven, waaronder – terugkomend op Koningsdag – een slimme tip om tijdens populaire inhaakmomenten je klant te verrassen met een onverwacht element door in te spelen op een opvallend voorval gedurende die dag. Dat betekent monitoren en creativiteit!

Het boek Inhaken met social media in 60 minuten maakt deel uit van de serie Digitale trends en tools in 60 minuten en worden geproduceerd in samenwerking met Frankwatching.com, een toonaangevend platform over online trends, tips & tricks.

Gabriëlle de Sain is content writer en eigenaar van Trigger Tekst | Tekstbureau voor ondernemend Nederland.

Over Gabriëlle de Sain
Gabriëlle de Sain is content writer en eigenaar van Trigger Tekst | Tekstbureau voor ondernemend Nederland.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden