

Chad W. Autry is professor supply chain management aan de University of Tennessee's College of Business Administration.
Meer over de auteursGlobal Macrotrends and Their Impact on Supply Chain Management
Strategies for Gaining Competitive Advantage
Gebonden Engels 2013 1e druk 9780132944182Samenvatting
Verschillende macrotrends gaan het vakgebied van supply chain management volledig op de schop gooien. Zorg ervoor dat u bent voorbereid!
In de nabije toekomst worden supply chains ongekend veel complexer. De bevolkingsgroei gaat door en dat zet druk op de toegang tot grondstoffen. Daarnaast leggen opkomende economieën een steeds groter beslag en nemen steeds meer landen protectionistische maatregelen. Bovendien zijn er milieukwesties die een rol spelen. In 'Global Macrotrends and Their Impact on Supply Chain Management' laten dire experts u zien hoe u zich kunt voorbereiden op deze nieuwe situatie, en er zelfs duurzaam concurrentievoordeel mee te behalen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Thomas Goldsby
Over John Bell
Inhoudsopgave
Part I Global Macrotrends Impacting the Supply Chain Environment
1 Supply Chain Management in the 21st Century
2 Global Population Growth and Migration
3 Global Connectivity and Socioeconomic Leveling
4 The Changing Physical Environment
5 Geopolitical and Social Systems Disruptions
Part II Macrotrend Implications for Supply Chain Functionality
6 Implications for Supply Chain Planning
7 Implications for Sourcing/Procurement: Natural Resource Scarcity
8 Implications for Production: Disrupted Process Flows
9 Implications for Transportation/Logistics: Congestion and Infrastructure Decay
Part III Macrotrend Risk-Mitigation Strategies
10 Mitigating Supply-Driven Imbalance
11 Mitigating Demand-Driven Imbalance
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan