Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Tipping Point

How little things can make a big difference

Paperback Engels 2010 9780349113463
Verkooppositie 3093
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Waarom daalde de criminaliteit in New York zo sterk halverwege de jaren negentig? Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken terwijl iedereen weet dat het de gezondheid schaadt? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen?

Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen in de samenleving vaak zo plotseling en onverwacht zijn. Ideeën, gedragingen, meningen en producten verspreiden zich als een ziekte. Zoals een zieke een griepepidemie kan starten, zo kan een graffitimaker de criminaliteit verhogen of een tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen. Het moment dat zo'n 'sociale epidemie' begint is het omslagpunt. Gladwell beschrijft het soort persoonlijkheden die natuurlijke trendsetters zijn, de mensen achter het fenomeen mond-tot-mondreclame.

Hij analyseert modetrends, roken en direct mail en bezoekt een religieuze commune, een succesvol hightechbedrijf en een van de meest invloedrijke marketingmensen om uit te leggen hoe een sociale epidemie begint en wordt voortgezet. 'The Tipping Point' is een intellectueel avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering met een hoopvolle boodschap: een creatieve persoon kan de wereld veranderen.

Specificaties

ISBN13:9780349113463
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:279
Uitgever:Abacus

Expertrecensies (1)

Henny Portman | 12 november 2018
The tipping point – How little things can make a big difference is written by Malcolm Gladwell. In this book we get a multitude of examples in which the author shows what it means to reach a tipping point. If we try to sell an idea, attitude or product, we want or need to help our listeners, our customers, our employees.Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell is vaste medewerker bij The New Yorker. In 2002 verscheen van hem 'Het beslissende moment'. 'Intuïtie' stond wekenlang op de eerste plaats van de Amerikaanse bestsellerlijsten.

Andere boeken door Malcolm Gladwell

Inhoudsopgave

Introduction

1. The three rules of epidemics
2. The law of the few: connectors, mavens and salesmen
3. The stickiness factor: Sesame Street, Blue's Choice, and the educational virus
4. The power of context (part one): Bernie Goetz and the rise and fall of New York City crime
5. The power of context (part two): The magic number one hundred and fifty
6. Case study: rumours, sneakers, and the power of translation
7. Case study: suicide, smoking, and the search for the unsticky cigarette
8. Conclusion: focus, test, and believe

Endnotes
Acknowledgements
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Tipping Point