Tim is een NEXT-gecertificeerde ondernemerschapstrainer, opleider en auteur. Hij leidt de mondiale persoonlijk-businessmodelbeweging op businessmodelyou.
Meer over Tim ClarkEPIC Change
How to Lead Change in the Global Age
Gebonden Engels 2008 1e druk 9780470182550Samenvatting
Meer dan ooit wordt er van leiders verwacht dat zij de veranderingsagenten van hun organisatie zijn. Maar toch blijft de CEO-omzet toenemen en blijven organisaties worstelen met hun pogingen om de beangstigende aanpassingen aan te gaan. 'Epic Change' is een baanbrekende bijdrage in het bestuderen van leiderschap en organisatieveranderingen. Het boek is gebaseerd op 53 situaties van grootschalige organisatieveranderen in bedrijven, de gezondheidszorg, overheid, het onderwijs en non-profit sector.
Dr. Timothy R. Clark onthult de 'krachtcurve van verandering' ('Power Curve of Change') en EPIC-systeem door veranderingsmanagement: Evaluate, Prepare, Implement, Consolidate. Deze methoden kunnen gebruikt worden door leiders die geconfronteerd worden met initatieven voor verandering van hoger uit de organisatie. 'Epic Change' presenteert een wegenkaart op strategisch niveau, met tactische hulpmiddelen. Hiermee kunt u de reageren op alle soorten aanpassingen en zo uw concurrentie voorblijven. De methode is geschikt voor leiders die bekwaamheid willen ontwikkelen om een verandering te leiden in een permanente en volledig andere tijd.
Veranderingen mislukken zelden door gebrek aan strategie: Clark toont aan dat alleen discrete inspanningen van mensen zorgen voor verandering. Hiervoor is leiderschap en energiemanagement nodig. De benadering van 'Epic Change' is getest bij managers op alle niveaus, in bedrijven over de hele wereld en succesvol gebleken. De methode van Clark is een belangrijk middel voor managers om de inspanning voor een verandering te verhogen en te ondersteunen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 A More Dangerous Calling~MS
2 The EPIC Methodology
PART TWO: EVALUATE
3 Evaluate with Agility
PART THREE: PREPARE
4 Prepare with Urgency
5 Prepare with Credibility
6 Prepare with a Coalition
7 Prepare with Vision
PART FOUR: IMPLEMENT
8 Implement with Early Results
PART FIVE: CONSOLIDATE
9 Consolidate with Sustained Results
10 Conclusion.
Research Appendix
Notes
About the Author
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan