Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Retailmarketing
Retailmarketing
Retailmarketing
Frank Quix Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen. Meer over Frank Quix
Lees het volledige artikel
Frank Quix

Retailmarketing

Paperback Nederlands 2019 9789001593438
13 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 703296 dagen in de top 100
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
70,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In Retailmarketing staat de vraag centraal hoe retailing in de praktijk wordt gebracht. Dit in tegenstelling tot veel andere studieboeken over dit onderwerp, die vooral ingaan op wat retailing is.

Het boek helpt studenten feitenkennis op te bouwen over retail en brengt hen tegelijkertijd begrip bij over deze branche. Een handboek voor studenten die zich voorbereiden op een carrière in de retail, maar ook voor professionals in het vak.

De vraag hoe retailing in zijn werk gaat is relevant voor mensen die aan het werk gaan of zijn in een bestaande bedrijfsetting. De uitdaging ligt dan meestal vooral bij het optimaliseren van de bestaande operatie (zowel op het gebied van de marktbenadering, als op het gebied van de interne procesvoering) en minder bij het opzetten van volkomen nieuwe retailformules.

In deze herziene, zevende editie zijn nieuwe cases toegevoegd en is volop aandacht voor de nog steeds toenemende rol van online marketing. Statistieken en retail-inzichten en -trends zijn in deze editie geactualiseerd.

Op de bijbehorende website bij Retailmarketing vinden studenten toetsvragen en de Trendtool. Docenten hebben online toegang tot collegesheets, figuren en tabellen uit het boek.

Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Ook zijn er extra, afgeschermde, toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.

Retailmarketing is bij uitstek geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Ondernemerschap & Retail Management en Food & Business, maar kan zeker ook bij aanverwante opleidingen en op universiteiten ingezet worden.

- Standaardwerk voor het vakgebied retailmarketing;
- uitgebreide aandacht voor operationele toepassing van de theorie;
- beantwoordt de vraag ‘Hoe werkt retailmarketing in de praktijk?’.

Specificaties

ISBN13:9789001593438
Trefwoorden:retail marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:548
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:5-7-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.1 van de 5
13 stemmen
6
3
3
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frank Quix

Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij startte zijn carrière als accountant bij Moret Ernst & Young (EY), later maakte hij de overstap naar Deloitte. Sinds 2003 is hij managing director en partner van Q&A Insights & Consultancy, een adviesbureau voor retail. Dit bureau is sinds 2012 memberfirm van de Ebeltoft Group, waar Quix in 2019 bestuursvoorzitter is geworden. Quix geeft sinds 1996 les aan universiteiten, eerst aan de Rijksuniversiteit Groningen en vanaf 2005 aan de Universiteit van Amsterdam, waar hij is verbonden aan de Anton Dreesmann Leerstoel voor Retailmarketing. Quix is een veelgevraagd spreker op congressen in binnen-en buitenland en geeft regelmatig workshops, incompany opleidingen bij retailers en retailgerelateerde organisaties. In 2019 verscheen de 7e druk van zijn boek Retailmarketing. Dit boek behandelt het strategische en tactische retailmarketing-proces. Andere boeken van zijn hand zijn: Gevecht om het maagaandeel, 10 retail paradoxen en een bundeling van columns die eerder zijn verschenen in vakbladen.

Andere boeken door Frank Quix

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1. Beschrijving van de branche
1. Retailmarketing
2. Goederenretail in Nederland: indelingscriteria
3. Dynamiek in de retail

Deel 2. Het strategisch en tactisch retailmarketingproces
4. Retailmarketingstrategie in breder perspectief
5. Het strategisch proces in de retail nader beschouwd
6. Marktsegmentatie en doelgroepkeuze
7. Branding en positionering
8. Kanaal- en formatstrategie en de impact op locatiebeleid

Deel 3. Externe analyse
9. Omgevingsverkenning
10. Concurrentieanalyse

Deel 4. Interne analyse
11. Het omzetbegrip in de commerciële retailfunctie
12. Omzet vanuit de vestigingsoptiek
13. Omzet vanuit productgroepen
14. Winstgevendheid

Deel 5. Vertaling van analyse naar tactiek
15. Assortiment
16. Prijs- en promotiebeleid
17. Communicatiebeleid
18. Presentatiebeleid
19. Personeelsbeleid

Deel 6. Evaluatie en controle van het retailmarketingproces
20. Evaluatie van het retailmarketingbeleid
21. Controlinstrumenten

Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Consumentengedrag
    A.T.A.M. Nederstigt
    Consumentengedrag
    € 69,95
  • Retailmarketing
    Frank Quix
    Retailmarketing
    € 66,95
  • Managen van human resources
    Frank Manders
    Managen van human resources
    € 51,50
  • Basisboek Sales
    Robin van der Werf
    Basisboek Sales
    € 59,95
  • Retail Marketing
    Frank Quix
    Retail Marketing
    € 33,95
  • 10 Retailparadoxen
    Frank Quix
    10 Retailparadoxen
    € 29,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Retailmarketing

        Retailmarketing
        Frank Quix
        /