Prof. dr. ir. Bart Bossink (1967) is specialist in innovatie en werkt als hoogleraar Science, Business & Innovation aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Meer over Bart BossinkInnovatiemanagement
Gebonden Nederlands 2018 1e druk 9789001878801Samenvatting
- Behandelt beproefde innovatietheorieën en -modellen;
- biedt een gestructureerde aanpak van diverse vormen van innovatie, van kleinschalige onderneming tot megaproject;
- voorzien van de laatste ontwikkelingen in het veld met voorbeelden van innovaties in bestaande en opkomende industrieën.
De eerste editie van Innovatiemanagement van Bart Bossink biedt studenten een kennismaking met beproefde innovatietheorieën, -modellen en -technieken. Na een introductie van het innovatiemanagementmodel waarop het studiemateriaal is gebaseerd volgen eerst drie hoofdstukken, die ieder een speler in het innovatieproces behandelen: de innovatieleider, de innovatieve ondernemer en de innovatiekampioen. De volgende hoofdstukken gaan in op de organisatievormen waarin deze spelers samenwerken: het innovatieteam, het innovatieproject en het innovatieve bedrijf. Het laatste hoofdstuk licht toe hoe innoverende spelers en organisaties de omgeving veranderen én gebruik kunnen maken van een veranderende omgeving.
Innovatiemanagement is geschikt voor studenten van opleidingen als (Technische) Bedrijfskunde, Bestuurskunde & Overheidsmanagement, Commerciële Economie en Business Management.
In de online omgeving bij Innovatiemanagement vinden studenten en docenten extra oefentoetsen, PowerPoint-presentaties, cases, opdrachten en uitwerkingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Management van innovatie
2. De innovatieleider
3. Innovatief ondernemerschap
4. De innovatiekampioen
5. Het innovatieteam
6. Het innovatieproject
7. Het innovatieve bedrijf
8. De omgevingsfactoren
Literatuur
Over de auteur
Register
Illustratieverantwoording
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan