Marcel Wiedenbrugge combineert kennis en ervaring op de gebieden accountmanagement, verkoop, creditmanagement, servicemanagement en softwareoplossingen.
Meer over Marcel WiedenbruggeCredit management software
Van inventarisatie tot operationeel
Paperback Nederlands 2008 9789013056952Samenvatting
Dit boek geeft u algemene informatie over wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van professioneel credit management met behulp van specifieke software. Maar u ziet ook hoe mensen, processen, systemen en organisaties naadloos op elkaar aan kunnen sluiten. Communicatie en samenwerking zijn daarbij de basis. Inzichten uit verkoop, marketing, service- en klachtenmanagement vormen samen met de software een afgerond geheel.
Het is een praktisch boek, ook toegankelijk voor wie zich nog nooit in dit onderwerp heeft verdiept. Wat u heeft gelezen, kunt u direct toepassen in uw eigen organisatie. U kunt uw credit management procedures en richtlijnen vertalen naar de software, zodat u uw processen op een efficiënte en effectieve manier kunt inrichten, controleren en waar nodig bijsturen.
'The recently published book Credit Management Software by Marcel Wiedenbrugge is a well-written overview for financial or credit management practitioners and entrepreneurs. The content combines hands-on information and considerations with a broader perspective about the (integrated) role of credit management within a (B2B) organization. This highly practical book gives the reader insight in how to assess, implement and manage credit management policies in a more structured and automated way, including dealing with daily outstanding invoices and related topics like query management. The writer clearly describes how an integrated, customer oriented and automated approach can help organizations to improve and optimize their credit management processes and performance. It is a must-read for financial and other business professionals in any organization.'
Prof. dr. Wilfred Dolfsma, professor of innovation aan de University of Groningen School of Economics and Business.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Credit management
3. Credit management software (CMS)
4. Stappenplan: van inventarisatie tot aanschaf
5. Voorbereiding: wat kunt en moet u doen?
6. Van installatie tot operationeel
7. De dagelijkse praktijk
8. Softwareleveranciers, ROI en marktonwikkelingen
9. Slotwoord
Bijlage 1 Checklist credit management huidige situatie
Bijlage 2 Overzicht softwareleveranciers credit management software
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan