Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
Alle seminars & trainingen
  • Live events
  • Online training
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
Alle artikelen
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Interculturele communicatie
Interculturele communicatie
Interculturele communicatie
Carlos Nunez

Carlos Nunez is ingenieur gespecialiseerd in cultuur en besluitvorming. Hij is docent en trainer interculturele communicatie en auteur van de boeken Interculturele communicatie en Intercultural Sensitivity.

Meer over de auteurs
Carlos Nunez, Raya Nunez-Mahdi, Laura Popma

Interculturele communicatie

Van ontkenning tot wederzijdse integratie

Paperback Nederlands 2021 9789023256878
1 beoordeling
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 114Hoogste positie: 58
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
22,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma’s. Docentmobiliteitsprogramma’s zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven aan Nederlandse klassen. Dankzij migratie, arbeidsmobiliteit en studentmobiliteit is de klas meer cultureel divers dan ooit tevoren.

Interculturele communicatie geeft studenten een voorsprong bij hun contact met docenten en medestudenten en helpt hen uit te blinken in hun toekomstige internationale carrières. Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend, of als de verschillen als een probleem gezien worden. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.

Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Bovendien leren studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron.

Dit boek reikt de competenties aan die benoemd worden in de culturele modellen van Hoffman, Hall, Kluckhohn, Hofstede, Trompenaars, Bennett, House, Banaji en Greenwald. Wat is nieuw in deze 5e druk? Hoofdstuk 8 over diversiteit in teams en ‘global leadership’ is uitgebreid met een actueel onderwerp: onbewuste culturele vooringenomenheid, oftewel 'bias' en wat het ons oplevert als we dit leren benoemen.

De 5e druk bevat nog meer nieuwe casussen vanuit een internationaal perspectief. En alle hoofdstukken beginnen met een duidelijk overzicht van de leerdoelen. Dit compacte boek kan eenvoudig bestudeerd worden in een lessenserie van 7 of 8 weken. Het staat bomvol met praktische opdrachten, casussen en rollenspelen uit concrete interculturele werk- en leersituaties.

De casussen komen uit het onderwijs, de zorg, marketing en management – kortom, overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage, of in het beroepenveld, Interculturele communicatie helpt studenten om intercultureel vaardiger te worden.

Op vangorcumstudie.nl kunnen docenten aanvullend materiaal vinden:
- Een course guide voor blokken van zeven of acht weken.
- (Voorbeeld) antwoorden op alle opdrachten in het boek.
- PowerPoint-presentaties bij de hoofdstukken.
- Een aantal meerkeuze (toets)vragen.
- Belangrijke figuren uit het boek.

De auteurs hebben een cultureel en professioneel diverse achtergrond en werken als trainer en docent op (buitenlandse) universiteiten en in het hoger beroepsonderwijs. Ze zijn gevestigd als zelfstandig trainer, coach en consultant.

Specificaties

ISBN13:9789023256878
Trefwoorden:cultuur, communicatie, interculturele communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Koninklijke van Gorcum
Druk:5
Verschijningsdatum:23-3-2021
Hoofdrubriek:Communicatie en media
ISSN:

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht
Lees ons recensiebeleid

Over Carlos Nunez

Carlos Nunez is ingenieur gespecialiseerd in cultuur en besluitvorming. Hij is docent en trainer interculturele communicatie en auteur van de boeken Interculturele communicatie en Intercultural Sensitivity.

Andere boeken door Carlos Nunez

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord IX

Hoofdstuk 1 Cultuur, communicatie en wereldburgerschap 2
Hoofdstuk 2 Intercultureel communiceren met de zes basiswaarden van Hall 24
Hoofdstuk 3 Intercultureel werken met de zes basiswaarden van Kluckhohn 48
Hoofdstuk 4 Werken met de culturele dimensies van Hofstede 66
Hoofdstuk 5 Culturele synergie: Trompenaars' zeven dimensies en culturele verzoening 90
Hoofdstuk 6 Interculturele sensitiviteit als groeiproces 116
Hoofdstuk 7 Wonen, studeren en werken in het buitenland: cultuurschok en thuiskeerschok 134
Hoofdstuk 8 Diversiteit in teams en 'global leadership' 150

Over de auteurs 175
Over de illustrator 177
Bibliografie 178

Aanbevolen live events...

donderdag 02-11-2023

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Communicatie handboek
    Wil Michels
    Communicatie handboek
    € 61,95
  • Beeldtaal
    Jos van den Broek
    Beeldtaal
    € 52,95
  • Copy & Concept
    Bert Tobokholt
    Copy & Concept
    € 54,95
  • Leren communiceren
    Carel Jansen
    Leren communiceren
    € 83,95
  • Principes van marketing
    Philip Kotler
    Principes van marketing
    € 79,95
  • Issuesmanagement
    Frank Körver
    Issuesmanagement
    € 36,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Interculturele communicatie

        Interculturele communicatie
        Carlos Nunez , Raya Nunez-Mahdi , Laura Popma
        /
        loader
        Recensiebeleid