Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Organisatiekunde Algoritmisering, wen er maar aan!
Algoritmisering, wen er maar aan!
Algoritmisering, wen er maar aan!
Jim Stolze

Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn.

Meer over Jim Stolze
Algoritmisering, wen er maar aan! Pierre Pieterse 6 februari 2019 Digitalisering van processen staat al jaren voorop binnen organisaties. Dat heeft ze enorm veel data opgeleverd. Maar ook niet veel meer dan dat. Toegevoegde waarde ontstaat pas als deze data op vernieuwende wijze worden ingezet. Dat schrijft Jim Stolze in zijn boek Algoritmisering, wen er maar aan! Lees het volledige artikel
Jim Stolze

Algoritmisering, wen er maar aan!

Leven, werken en geld verdienen met kunstmatige intelligentie

Paperback Nederlands 2018 9789024403028
14 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 128 dagen
EvergreenTotaal 445 dagen
Verkooppositie 3689Hoogste positie: 2
Paperback | NL € 28,95 E-book | NL € 23,50
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
28,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Dit algoritme heeft ons 1 miljoen gekost. En toch gaan we het niet gebruiken.'

Organisaties hebben jarenlang veel tijd en geld geïnvesteerd in de digitalisering van processen, wat ze vooral veel data opleverde. Maar toegevoegde waarde voor een klant, of een verschuiving binnen een businessmodel ontstaat pas als deze data op vernieuwende wijze worden ingezet. Data dus niet als bijproduct, maar als nieuw product, of als nieuwe service. Dit kan door het gebruik van algoritmen.

Algoritmen zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, maar we lijken weinig van ze te weten. Toegespitst op verschillende branches beschrijft Jim Stolze op verhelderende wijze hoe algoritmen werken, welke impact ze hebben en welke kansen of bedreigingen ze met zich meebrengen. Wat betekent algoritmisering bijvoorbeeld voor een organisatie? Hoe combineer je menselijke intelligentie met machine learning? Wat zijn de gevolgen voor de arbeidsmarkt? En waar ligt de grens eigenlijk? In hoeverre zorgt algoritmisering voor maatschappelijke onrust? En wat betekent dit voor ethiek, privacy, moraliteit en uiteindelijk: leiderschap?

Specificaties

ISBN13:9789024403028
Trefwoorden:organisatie, leiderschap, ethiek, arbeidsmarkt, privacy, Data analyse, Algoritmen, Kunstmatige intelligentie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:18-12-2018
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (4)

Algoritmisering, wen er maar aan - 'Een verhelderend boek'
Dave van Ooijen | 21 maart 2019
Digitalisering en algoritmisering worden vaak in een adem genoemd. Maar ze zijn verre van gelijk aan elkaar. Bij digitalisering gaat het in feite om de overgang van informatie naar een digitale vorm.
Lees verder
Algoritmisering, wen er maar aan! - 'Leest als Scandinavische thriller'
Dorien Winterink | 12 maart 2019
Algoritmisering, wen er maar aan! is een wervelende aaneenschakeling van fascinerende (en soms beangstigende) voorbeelden. Jim Stolze neemt ons erin mee in de wereld van kunstmatige intelligentie en de algoritmen die ons dagelijks leven beïnvloeden.
Lees verder
Algoritmisering, wen er maar aan! - 'Aanrader voor niet-engineers'
Sonja van Vuren | 31 januari 2019
Bedrijven zoals Google, Facebook, Netflix en Spotify kunnen niet zonder en jij en ik maken er dagelijks gebruik van. Algoritmes. Maar wat ís een algoritme precies? Waarom is algoritmisering cruciaal, waar ligt de (ethische) grens en wat zijn de gevolgen voor de arbeidsmarkt?
Lees verder
Algoritmisering 'Jim Stolze laat zien wat er gebeurt en waar het heengaat'
Patrick Davidson | 17 januari 2019
Het is nog niet zo makkelijk om je enthousiasme en verwondering goed op papier te zetten maar het is Jim Stolze wel goed gelukt, zo vindt Patrick Davidson. Hij las Algoritmisering, wen er maar aan.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
14 stemmen
9
4
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Algoritmisering, wen er maar aan!
Pierre Pieterse 6 februari 2019 Digitalisering van processen staat al jaren voorop binnen organisaties. Dat heeft ze enorm veel data opgeleverd. Maar ook niet veel meer dan dat. Toegevoegde waarde ontstaat pas als deze data op vernieuwende wijze worden ingezet. Dat schrijft Jim Stolze in zijn boek Algoritmisering, wen er maar aan!
Artikel lezen
interview
Jim Stolze: ‘Algoritmen zijn niet ingewikkeld, maar ze implementeren is een kunst’
Paul Groothengel 20 december 2018 Algoritmen zijn hot. Maar wil je als organisatie digitaliseren en vervolgens algoritmiseren, dan moet je intern eerst door heel wat muren heen breken. Dat schrijft ondernemer en adviseur Jim Stolze in zijn boek Algoritmisering, wen er maar aan! Daarin laat hij zien hoe en volgens welke systematiek algoritmen werken.
Artikel lezen
interview
Jim Stolze: ‘Laat ethische kanten van algoritmisering niet over aan techneuten’
Paul Groothengel 17 augustus 2018 Algoritmisering? Niets anders dan patronen herkennen in een zee van data. En die patronen vertalen naar relevante oplossingen. Dat is de opvatting van ondernemer en adviseur Jim Stolze. Zijn nieuwe boek Algoritmisering, wen er maar aan!, wordt ‘een ode aan het algoritme’.
Artikel lezen

Over Jim Stolze

Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn. Voor zijn eerste boek "Hoe overleef ik mijn inbox?" (Nieuw Amsterdam, 2009) sloot Stolze zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Het gevolg was een verrassend dagboek over de bijeffecten van de digitalisering en een reeks handige tips om je weg door de digitale jungle te blijven vinden. In zijn tweede boek "Uitverkocht!" (AW Bruna, 2011) beschrijft Jim Stolze de opkomst van de aandachtseconomie. De wijze waarop het boek tot stand is gekomen en wordt gepromoot is volledig in lijn met de inhoud van het boek. Zo was het al de eerste week van verschijning volledig uitverkocht en werkte Stolze met de eerste 100 lezers aan een ge-update versie die als eBook op de markt wordt gebracht. Naast zijn werkzaamheden als schrijver is Jim Stolze hét gezicht van TED.com in Europa. De populaire website met lezingen van korter dan 18 minuten kan rekenen op honderden miljoen pageviews en ook de TEDx-evenementen zijn in Nederland een groot succes.

Andere boeken door Jim Stolze

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 7
Proloog 11

1 ALGORITMISERING 19
Domme machines 22
Slimme modellen 27

2 MACHINE LEARNING 33
Leren van data 34
Praktijk: Bij Netflix 43
Praktijk: Bij Google 52

3 VERMIJD DE BLACK BOX 57
Algorithmic bias 58
Vooroordelen 59
Responsible AI 62
Moraliteit 66

4 NEURALE NETWERKEN 73
Hoe werkt het? 74
Praktijk: Fraudepreventie 78

5 DEEP LEARNING 85
Beeldherkenning 88
Praktijk: In de zorg (1) 93
Pas op voor de hype 95
Praktijk: In de zorg (2) 99

6 GEZICHTSHERKENNING 105
Camerabeelden 106
Praktijk: Je gezicht spreekt boekdelen 108

7 SPRAAKHERKENNING 111
Natural language processing 112
Praktijk: De Helpdesk 116

8 AI IN BEDRIJF 125
Deep learning op het spoor 126
Deep learning op de veiling 128
Algoritmen in de bouw 131

9 AI BIJ DE OVERHEID 135
Ambtenaar 3.0 136
Digitale speurneuzen 138
Chinese toestanden 140

10 ROBOTANGST 149
Autonome wapens 150
Kan een robot zelf denken? 152

11 DE TOEKOMST 159
Mist Nederland de boot? 160
Waar zit het plafond? 165
En de arbeidsmarkt? 166

BRONNEN 173

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Effectief tijdbeheer
    Ineke E. Kievit-Broeze
    Effectief tijdbeheer
    € 29,95
  • Kunstmatige intelligentie voor Dummies
    John Paul Mueller
    Kunstmatige intelligentie voor Dummies
    € 23,95
  • Programmeren met Python
    Robert Smallshire
    Programmeren met Python
    € 35,99
  • Data en Dreiging
    Bob de Graaf
    Data en Dreiging
    € 29,90
  • Betekenis geven aan het leven
    Jordan Peterson
    Betekenis geven aan het leven
    € 29,99
  • Over wilskracht
    Edwin Zasada
    Over wilskracht
    € 45,00

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    Top 25 over 2019

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Algoritmisering, wen er maar aan!

        Algoritmisering, wen er maar aan!
        Jim Stolze
        /