Jeroen Hendriksen is zelfstandig personal coach en trainer. Na langdurige ervaring als manager houdt hij zich momenteel vooral bezig met het opleiden van coaches, team- en organisatieontwikkeling en intervisietrainingen.
Meer over Jeroen HendriksenWerkboek intervisie
Paperback Nederlands 2002 6e druk 9789024414970Samenvatting
Dit werkboek bundelt 20 verschillende werkvormen voor beginnende en meer gevorderde intervisiegroepen. Deelnemers aan intervisiegroepen, zowel in de profit als in de non-profitsector, krijgen in dit boek op een compacte en overzichtelijke wijze praktische handreikingen aangeboden. Dit handboek is te zien als de aanvulling op het eerder verschenen boek 'Intervisie bij werkproblemen' van dezelfde auteur.
Hendriksen presenteert in dit 'Werkboek intervisie' oefeningen, werkvormen en methoden die het intervisieproces faciliteren. Het is een praktijkboek dat de mogelijkheid biedt een veelheid aan intervisiewerkvormen op maat te introduceren in een beginnende of meer gevorderde intervisiegroep. Het boek is totstandgekomen op basis van vele cursussen en trainingen die de auteur de afgelopen vijf jaar heeft gegeven aan zeer gevarieerde groepen deelnemers. Steeds werd in deze groepen de vraag gesteld: Geef ons concreet materiaal zodat wij zelfstandig ons eigen intervisietraject structuur kunnen geven en optimale resultaten kunnen behalen.
Het boek is dan ook opgebouwd als een gereedschapskist. Werkvormen zijn te combineren en er staan suggesties in om eigen ideeën verder vorm te geven. Het is dus een werkboek met een dubbele gebruiksmogelijkheid.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Intervisie: Leren leren
2. Intervisie en de lerende organisatie
3. Begeleide intervisie: op weg naar zelfsturing
4. Over het gebruik van de oefeningen in dit boek
Beginnende groepen
Meer gevorderde groepen
Gevorderde groepen
Literatuur
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan