

Samenvatting
Matthew Stewart leek, met een doctoraal filosofie op zak en zonder een greintje interesse in het zakenleven, niet de juiste kandidaat voor een carrière als managementconsultant. Maar toen hij uit nieuwsgierigheid solliciteerde op een baan als consultant werd hij tot zijn stomme verbazing aangenomen. Al snel na zijn afstuderen leerde hij door de wol geverfde managers hoe ze hun bedrijf moesten leiden. Stewart leefde in hotelkamers en werd dik van de zakendinertjes tot hij besloot zijn genadeloos doordringende blik te richten op de managementbedrijfstak zelf.
In 'De managementmythe' gaat hij in op de geschiedenis van de bedrijfskunde en ontrafelt hij genadeloos de eigentijdse theorieën over efficiëntie, zelfverwezenlijking en strategie. Hij ontzenuwt zogenaamde managementfilosofieën van allerlei managementgoeroes en licht de hele bedrijfstak op zeer geestige en kritische wijze door.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (4)
Over Matthew Stewart
Inhoudsopgave
I Dingen doen met cijfers
II Mensen op een eerste plaats zetten
III Vooruitdenken
IV Streven naar voortreffelijkheid
De toekomst van het managementonderwijs
Dankwoord
Noten
Literatuurlijst
Bibliografisch addendum
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan