Kwaliteitsmanagement in de gezondheidszorg
Paperback Nederlands 2001 1e druk 9789031330614Samenvatting
Dit boek is bedoeld voor de medisch specialisten en degenen die in de diverse zorginstellingen met hen samenwerken en ondersteuning bieden in het kader van kwaliteitsacitiviteiten of -projecten. Het boek schetst de historische en toekomstige context waarin de kwaliteitskunde zich heeft ontwikkeld.
Toegespitst op het medisch professionele domein beschrijft het welke instrumenten daarbij gebruikt kunnen worden; welke basale kennis omtrent kwaliteitsmanagement helpt om zelf initiatieven op dit terrein te nemen of ideeen van anderen te beoordelen. Het glossarium biedt de lezer daarbij een naslagwerk van formaat.
Kwaliteitsmanagement in de gezondheidszorg is het zesde deel uit de serie Medicus en Management.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Wim Schellekens
Inhoudsopgave
1. Basisproblemen in de gezondheidszorg
2. Geschiedenis van kwaliteitsbeleid
3. Basisprincipes van kwaliteitsbeleid
4. Definitie van een kwaliteitssysteem
5. Voorwaarden voor het succesvol implementeren van het kwaliteitssysteem
6. Wettelijke kaders
7. Kwaliteitsbeleid van beroepsgroepen
8. Kwaliteitsmanagement van instellingen
9. Epiloog
Literatuur
Glossarium
Register
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan