Lees verder
Duncan Clark was zakenbankier en woonde en werkte meer dan twintig jaar in China. Thans is hij werkzaam voor BDA China.
Meer over Duncan ClarkAlibaba
Jack Ma en het grootste internetbedrijf ter wereld
Paperback Nederlands 2016 9789046821657Samenvatting
Honderden miljoenen Chinezen maken gebruik van de diensten van Alibaba. De beursgang was een van de grootste ooit. Oprichter Jack Ma vervult met zijn bedrijf een sleutelrol in de consumptie van de snelgroeiende Chinese middenklasse.
Hoe is het Jack Ma gelukt om in vijftien jaar tijd een van de grootste internetbedrijven ter wereld op te bouwen? Hoe wist hij zijn eenvoudige afkomst te overstijgen en eerdere mislukkingen te boven te komen? Hoe kijkt de Chinese overheid aan tegen de opkomst van de internetgigant?
Duncan Clark, een van de adviseurs tijdens het prille begin van Alibaba, ontmoette Jack Ma voor het eerst in 1999, in het bescheiden flatje waar Ma Alibaba oprichtte. Voor het schrijven van dit boek kreeg Clark toegang tot een schat aan nieuw bronnenmateriaal en kon hij Ma exclusief interviewen. Het resultaat is een gezaghebbend en meeslepend relaas van het ongehoorde succes van Alibaba.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Duncan Clark
Inhoudsopgave
1. De ijzeren driehoek
2. Jack Magic
3. Van student tot leraar
4. Hope en de gang naar Amerika
5. China krijgt ook toegang
6. Zeepbel en geboorte
7. Financiers: Goldman en Softbank
8. De internetbubbel barst en terug naar China
9. Wedergeboorte: Taobao en de vernedering van eBay
10. Yahoo's weddenschap om een miljard
11. Groeistuipen
12. Icoon of Icarus?
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan