Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Sales!

50% meer omzet in 90 dagen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789047004233
Direct te downloaden

Samenvatting

Omzet maken en verhogen zijn voor veel organisaties een blijvende bron van zorg. Verkopers en accountmanagers halen er volgens de directie niet uit wat erin zit. Ze denken en zeggen vaak meer binnen te halen dan wat de verkoopcijfers uitwijzen. 'Het was een topgesprek', hoor je dan maar vervolgens blijkt de 'lead' toch niet to een 'deal' te leiden. Als het niet aan de mensen ligt, valt er doorgaans nog wel iets te verbeteren aan de informatie en processen. Hoe zou de verkoopkracht van uw bedrijf beter gemobiliseerd kunnen worden? En wat kunt u doen om de verkooporganisatie weer energie te geven?

In dit boek beschrijven Wessel Berkman en Bart de Groot hoe u uw verkooporganisatie kunt versterken - structureel en 'bottom-up', dus samen met alle verkopers en alle klanten. Alleen zo krijgt u het benodigde commitment. Geen fata morgana's, geen Sunshine-pumpverhalen, geen hoogdravende visies meer maar overzichtelijke en actiegerichte processen. Belangrijk daarbij is management dat er niet omheen draait en geen concessies doet aan de gemaakte afspraken. De inzet is een lerende organisatie bouwen die levert wat de klant echt nodig heeft en verdient. Hiervoor is een basis nodig die iedereen snapt en eenvoudig kan uitvoeren: een eenduidig verkoopplatform, met een duidelijke taal die door iedereen (ook nieuwe verkopers!) gehanteerd wordt. De processen in 'Sales!' worden al ruim 10 jaar met succes ingezet.

Om deze processen te illustreren en te onderbouwen, hebben de auteurs de ervaring van managers en verkopers opgenomen, zodat u ook van een ander hoort dat ze werken. Ze zijn bij veel verkooporganisaties te gebruiken; misschien iets minder voor retailproducten in een supermarkt en iets meer voor wat complexere producten waarbij advies noodzakelijk is.

Op naar duurzame verbetering van de verkoop: 50% omzet in 90 dagen.

Specificaties

ISBN13:9789047004233
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:144
Druk:1
Verschijningsdatum:3-11-2011
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

4.8 van de 5
5 stemmen
4
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wessel Berkman

Wessel Berkman is commercieel expert en daagt zijn klanten graag uit om in beweging te komen, werkt voor 1 klant per sector en laat zich graag ook afrekenen op behaalde resultaten. Hij is liever ook duidelijk dan alleen maar aardig. Hij is oprichter van commercieel verbeterbureau De Commerciële Revolutie (on en offline commercie, The Social Selling Company (B2B-online) en e-comREBELS (online direct) en The Brown Paper Company (deze laatste verkocht hij in 2017). Daarnaast is Wessel initiatiefnemer van executive netwerken NINTES en NedBricks en The Millennials voor toekomstige bestuurders en neemt deel in verschillende ventures. Wessel is een veelgevraagd spreker over het verschil maken in sales en marketing en leiderschap. Eerder schreef hij bestsellers zoals ‘De Brown Paper-methode’, ‘Sales, in 90 dagen 50% meer omzet!’ en ‘Management zoals het bedoeld is’. In scheurboeken zijn ‘365 vragen uitdagende vragen’ en ‘elke dag een prikkelende vraag’ stelt hij je elke dag een uitdagende vraag om je na te laten denken. Zijn motto is: Don’t follow hypes, create your own! En You’re not here to be average, but you’re here to be awesome.

Andere boeken door Wessel Berkman

Over Bart de Groot

Bart de Groot is DGA van The Brown Paper Company. The Brown Paper Company verhoogt met veel passie en energie de omzet van organisaties of bespaart kosten. Hij heeft zijn achtergrond in het managen van sterk groeiende adviesorganisaties, bedrijfsovernames en in de investeringenbranche.

Andere boeken door Bart de Groot

Over Suzanne Franken

Suzanne Franken is consultant en copywriter bij Suzanne Franken Consultancy.

Andere boeken door Suzanne Franken

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Wie zijn de spelers in dit spel?
2 Ingrediënten voor een goede verkoop
3 SalesArt: spreek allemaal dezelfde taal
4 De informatie die nodig is om te sturen
5 Uitdagend managen: wat is het en wat heb je nodig?
6 De relatie met andere afdelingen binnen het bedrijf
7 Epiloog: Ondersteuning bij het verbeteren van de commerciële afdeling

Bijlagen
Checklist met bewustwordingsvragen
Pijnregistratieformulier
Over de geciteerde personen
Over de auteurs
Begrippenlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sales!