Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Communicatie en media Het grote lobbyboek
Het grote lobbyboek
Het grote lobbyboek
Erik van Venetië lobbyadviseur, auteur van 'Het Grote Lobbyboek' Meer over de auteurs
Lobby uit het achterkamertje Pierre Pieterse 1 september 2006 Lobbyen heeft een wat groezelig, smoezelig imago. Heren in driedelig die in wandelgangen en achterkamertjes zaken bekokstoven die het licht niet kunnen verdragen. Lees het volledige artikel
Erik van Venetië, Jaap Luikenaar

Het grote lobbyboek

De ongeschreven regels van het spel

Paperback Nederlands 2013 9789047005131
3 beoordelingen
Verkooppositie 152655 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Lobbyen is iemand voor uw karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen.

Lobbyen loont. Als u de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar, de minister, hun secretaresse en de koningin: ze zijn allen te verleiden door de listige lobbyist. Dit boek geeft de tips en de trucs en beantwoordt praktische vragen als: hoe beweeg u zich soepel op een receptie, hoe schrijft u een overtuigende lobbybrief, hoe pakt u een beslisser in, hoe troef u uw tegenstanders af?

'Het Grote Lobbyboek' laat ook zien hoe de professionals het doen. Hoe krijgt Amnesty International een voet tussen de deur in Den Haag? Hoe gaat Albert Heijn te werk? En hoe werkt 's lands meest ervaren lobbyiste: koningin Beatrix? 'Het Grote Lobbyboek' onthult het allemaal. Een onmisbare gids voor iedereen - beginneling én grootmeester - die zich wil bekwamen in de regels van het spel.

Specificaties

ISBN13:9789047005131
Trefwoorden:netwerken, public relations, communiceren, lobby
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:Business Contact
Druk:6
Verschijningsdatum:24-7-2013
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

Rob de Lange | 26 januari 2007
Public affairs (PA) is een betrekkelijk nieuw aandachtsgebied dat snel in opkomst is. Gezien vanuit het perspectief van organisaties, wordt PA wel omschreven als de strategische managementdiscipline die zich richt op de politiek-bestuurlijke omgeving waarin een organisatie zich bevindt en die soms direct of indirect een enorme invloed heeft op die organisatie.Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
3 stemmen
0
2
0
0
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Lobby uit het achterkamertje
Pierre Pieterse 1 september 2006 Lobbyen heeft een wat groezelig, smoezelig imago. Heren in driedelig die in wandelgangen en achterkamertjes zaken bekokstoven die het licht van de openbare vergaderzaal niet kunnen verdragen. Met hun Grote Lobby Boek willen Erik van Venetië en Jaap Luikenaar dat beeld toch wat nuanceren. In een interview zeggen de auteurs: ‘Iedereen lobbyt het, maar niet iedereen doet het even goed.’ In hun boek geven Van Venetië en Luikenaar de volgende definitie: Lobbyen is het informeel beïnvloeden van formele besluitvorming. In feite is lobbyen dus niet meer dan het beïnvloeden via informele, zeg maar andere weg. En daar is niets geheimzinnigs aan.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Erik van Venetië

Erik van Venetië (1958) is public-affairsadviseur bij Berenschot Communicatie. Eerder was hij lobbyist van de Nederlandse Spoorwegen en politiek redacteur bij de Volkskrant.

Andere boeken door Erik van Venetië

Bekijk alle boeken

Over Jaap Luikenaar

Jaap Luikenaar (1953) is lobbyist van het Havenbedrijf Rotterdam. Daarvoor werkte hij als communicatieadviseur en was hij redacteur bij Het Vaderland.

Andere boeken door Jaap Luikenaar

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Iedereen kan lobbyen
2. Je praat wel veel,...maar overtuig je ook?
3. Strategieën en tactieken
4. De eeuwenoude kunst der verleiding
5. De beslisser vangen in je net
6. Iedereen zijn eigen old boys network
7. Lobbyen met lawaai
8. Vaste relaties en wisselende contacten
9. De feiten en niets dan de feiten
10. Hoe kom je binnen bij ambtenaren en politici?
11. De praktijk bepaalt de moraal
12. Hoe overleef je het thuisfront?
13. Langs de meetlat
14. Nieuwe netwerken en authentieke burgers
15. Dus jij wilt lobbyist worden?

Bijlagen
- Lobbyjargon
- Handvest van de Beroepsvereniging voor Public Affairs
- Gesprekspartners
- Literatuur, websites en tijdschriften over lobbyen
- Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Expressive Organization
    Majken Schultz
    Expressive Organization
    € 49,23
  • De professionele communicatieafdeling
    Vera de Witte
    De professionele communicatieafdeling
    € 48,50
  • Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    Wil Michels
    Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    € 32,95
  • Communicatieonderzoek
    Marius Hogendoorn
    Communicatieonderzoek
    € 33,50
  • Communicatie van organisaties
    Erik Blokland
    Communicatie van organisaties
    € 51,50
  • Interne communicatie voor de professional - 3e herziene editie
    Erik Reijnders
    Interne communicatie voor de professional - 3e herziene editie
    € 42,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het grote lobbyboek

        Het grote lobbyboek
        Erik van Venetië , Jaap Luikenaar
        /