Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Digitale verleiding
Digitale verleiding
Digitale verleiding
Maurits Kaptein

Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer, Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen.

Meer over Maurits Kaptein
‘Open cookies’ Hans van der Klis 18 december 2012 ‘Maurits Kaptein ontwikkelde op basis van psychologie en technologie een manier om ook online bezoekers individueel te beïnvloeden door rekening te houden met hun persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen,’ zo lezen we op het omslag van het boek Digitale verleiding. En dat gaat de wereld van online marketing op zijn kop zetten, zo betoogt de auteur in een interview met Managementboek Magazine. Maar gooit de cookiewet geen roet in het eten? Lees het volledige artikel
Maurits Kaptein

Digitale verleiding

Hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z'n kop zetten

Paperback Nederlands 2012 9789047005452
8 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 43 dagen
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 9,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
24,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!

Waar online winkels al blij zijn als 5 procent van de bezoekers ook echt iets koopt, haalt een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent. Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Het antwoord is: de manier waarop een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften.

Maurits Kaptein ontwikkelde een techniek om ook online bezoekers individueel te benaderen met behulp van zogenaamde beïnvloedingsprofielen. De intuïtie van de rasverkoper - komt deze klant voor kwaliteit? Voor een koopje? Omdat hij 'erbij wil horen'? - kan daarmee digitaal gesimuleerd worden, zodat u voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein voert de lezer mee langs alle aspecten van zijn onderzoek, van de psychologie achter verkopen en de werking van onze hersenen tot de huidige technologische mogelijkheden en de ethische vragen die het werken met beïnvloedingsprofielen oproept.

Het resultaat is een levendige en heldere inleiding voor iedereen, koper of verkoper, die wil weten hoe hij of zij op internet wordt verleid.

Specificaties

ISBN13:9789047005452
Trefwoorden:internet, e-commerce, internetmarketing, online marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:22-1-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Digitale verleiding
Paul Hassels Mönning | 10 januari 2013
'Digitale verleiding' beantwoordt helder de vraag hoe online verkopen naast meer bereik ook meer impact kan hebben. Maurits Kaptein combineert hierbij wetenschappelijk onderzoek (o.a. Stanford University) met diverse praktische offline en online voorbeelden. De daarbij aangehaalde beïnvloedingsprincipes zijn op zichzelf niet nieuw. Maar de online toepassing ervan betekent een wezenlijke andere, relevanter kijk op- en aanpak van online marketing.
Lees verder
De digital native neemt ons bij de hand
Hans van der Klis | 20 december 2012
Geïnspireerd door de Amerikaanse populairwetenschappelijke managementliteratuur schrijft Maurits Kaptein in zijn boek Digitale verleiding dat de online marketing voor een revolutie staat: online marketeers zullen straks beter dan de klant zelf weten hoe zij kunnen inspelen op diens wensen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
8 stemmen
5
1
0
1
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
‘Open cookies’
Hans van der Klis 18 december 2012 ‘Maurits Kaptein ontwikkelde op basis van psychologie en technologie een manier om ook online bezoekers individueel te beïnvloeden door rekening te houden met hun persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen,’ zo lezen we op het omslag van het boek Digitale verleiding. En dat gaat de wereld van online marketing op zijn kop zetten, zo betoogt de auteur in een interview met Managementboek Magazine. Maar gooit de cookiewet geen roet in het eten?
Artikel lezen
interview
Maurits Kaptein: ‘We kunnen online voorspellen wat de klant gaat doen’
Hans van der Klis 18 december 2012 De online marketing staat voor een revolutie. In plaats van dat de impact van de marketing afneemt naarmate het bereik groeit, zoals historisch gezien altijd het geval is geweest bij massamedia, zullen consumenten op internet steeds persoonlijker benaderd kunnen worden. Hoe dat in zijn werk gaat, laat wetenschapper en ondernemer Maurits Kaptein zien in zijn boek Digitale verleiding.
Artikel lezen

Over Maurits Kaptein

Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer, Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen. Daarnaast is hij medeoprichter van Science Rockstars. Hij is spreker op wetenschappelijke en commerciële conferenties (TEDXUtrcht, Digital marketing Live). Wired, Blink, Emerce en Bright besteedden ruim aandacht aan zijn onderzoek.

Andere boeken door Maurits Kaptein

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Waarom dit boek?
2. Steeds meer mensen bereiken
3. Eerst maar eens gevonden worden
4. Aanbevelingen - de eerste poging tot beinvloeden
5. Hoe werkt ons brein?
6. De zes wapens van psychologische beinvloeding
7. Meer is minder
8. Een voor allen of allen voor een?
9. De uitvinding van beinvloedingsprofielen
10. Beinvloedingsprofielen in de praktijk
11. De toekomst van beinvloedingsprofielen

Bronnen
Register

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Web Design with HTML, CSS, JavaScript and jQuery Set
    Jon Duckett
    Web Design with HTML, CSS, JavaScript and jQuery Set
    € 62,40
  • Hooked - How to Build Habit-Forming Products
    Nir Eyal
    Hooked - How to Build Habit-Forming Products
    € 18,73
  • Small Is The New Big
    Seth Godin
    Small Is The New Big
    € 23,18
  • Atomic Habits
    James Clear
    Atomic Habits
    € 25,55
  • Digitale verleiding
    Maurits Kaptein
    Digitale verleiding
    € 9,99
  • Persuasion Profiling
    Maurits Kaptein
    Persuasion Profiling
    € 1,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digitale verleiding

        Digitale verleiding
        Maurits Kaptein
        /