Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Het businessmodellenboek
Het businessmodellenboek
Het businessmodellenboek
Oliver Gassman Oliver Gassmann is hoogleraar Innovatiemanagement aan de Universiteit van St. Gallen en directeur van het Institute of Technology Management (ITEM). Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Oliver Gassman, Karolin Frankenberger, Michaela Csik

Het businessmodellenboek

Nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

Paperback Nederlands 2015 9789047008606
Verkooppositie 433017 dagen in de top 100
Paperback | NL € 29,99 E-book | NL € 14,99
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur

Samenvatting

Uit de koker van een van de beste businessuniversiteiten van Europa.

De wereld verandert snel. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf het huidige businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar eigenlijk voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met het innoveren van je businessmodel? Je hoeft niet zelf vanuit het niets een revolutionair nieuw businessmodel te bedenken. Laat je gewoon inspireren door bestaande modellen die zich al hebben bewezen. Het is veel effectiever om de businessmodellen van succesvolle bedrijven te bekijken en die aan te passen, te combineren en af te stemmen op je eigen product of markt.

De kern van dit boek is daarom een uniek overzicht van 55 krachtige en innovatieve businessmodellen. Van het add-onmodel van Ryanair tot het razor-and-blademodel van Nespresso en het abonnementenmodel van Spotify. Na jarenlang onderzoek en bestudering van honderden modellen bleken deze 55 basismodellen te worden toegepast door 90 procent van alle succesvolle bedrijven.

In het boek wordt duidelijk uitgelegd wat businessmodelinnovatie is en hoe je het zelf kunt aanpakken. Daarvoor introduceren de auteurs een slimme en eenvoudige methode, de Business Model Navigator, die je in staat stelt meteen met de principes uit het boek aan de slag te gaan. Het boek barst bovendien van de aansprekende cases en voorbeelden.

Specificaties

ISBN13:9789047008606
Trefwoorden:businessmodel, Bedrijfsmodellen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:16-9-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Het businessmodellenboek
Justin van Lopik | 6 oktober 2015
Wat is de overeenkomst tussen koffiegigant Nespresso en de marktleider in scheermesjes Gillette? Allebei werken ze volgens het ‘razor and blade’ principe. Een van de besproken modellen in Het businessmodellenboek. Het ‘razor and blade’ principe werkt als volgt: de koffiemachine of het scheermes kun je voor relatief weinig geld kopen, maar ze verdienen vervolgens veel geld aan de losse koffiecups en scheermesjes.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Oliver Gassman

Oliver Gassmann is hoogleraar Innovatiemanagement aan de Universiteit van St. Gallen en directeur van het Institute of Technology Management (ITEM). Hij is een veelgevraagd spreker en adviseert talloze bedrijven binnen en buiten Europa.

Andere boeken door Oliver Gassman

Bekijk alle boeken

Over Karolin Frankenberger

Karolin Frankenberger is universitair docent aan het ITEM en hoofd van het BMI Lab. Als McKinsey-adviseur hielp ze bedrijven met businessmodelinnovatie en strategische verandering.

Andere boeken door Karolin Frankenberger

Bekijk alle boeken

Over Michaela Csik

Michaela Csik was senior adviseur bij het BMI Lab en is nu actief als innovatiemanager bij Holcim Technology.

Andere boeken door Michaela Csik

Bekijk alle boeken

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Lean scale-up
    Ash Maurya
    Lean scale-up
    € 32,50
  • Managers The Day After Tomorrow
    Rik Vera
    Managers The Day After Tomorrow
    € 29,99
  • Concurreren op kennis
    Erik Elgersma
    Concurreren op kennis
    € 29,99
  • Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
    Rory Sutherland
    Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
    € 23,99
  • In 4 stappen naar het beste risicoadvies
    Ewout Strijker
    In 4 stappen naar het beste risicoadvies
    € 33,50
  • Slim onderhandelen over prijzen
    Michel Hoetmer
    Slim onderhandelen over prijzen
    € 15,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het businessmodellenboek

        Het businessmodellenboek
        Oliver Gassman , Karolin Frankenberger , Michaela Csik
        /