Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Waardering. Over het meten en managen van de waarde van ondernemingen

Vertaling van het standaardwerk 'Valuation'

Paperback Nederlands 2003
Verkooppositie 4721118 dagen in de top 100
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Waardering' ontstond als handboek voor consultants bij McKinsey & Company. Deze oorsprong komt tot uitdrukking in de aard van het boek. Terwijl het gebruikmaakt van hoogstaand wetenschappelijk denkwerk, richt het zich op de praktische toepassing. Het wordt internationaal beschouwd als het meest vooraanstaande boek over bedrijfswaardering.

De boodschap van 'Waardering' is eenvoudig: ondernemingen bloeien wanneer ze reële economische waarde voor hun aandeelhouders genereren. Ondernemingen scheppen waarde door kapitaal te investeren tegen een rendement dat hoger is dan de kosten van het kapitaal. Dit is zowel van toepassing op gevestigde productieondernemingen als nieuwe internetbedrijven. Het is bovendien een economische halszaak: gebrek aan gerichtheid op het scheppen van waarde is een belangrijke schakel in de keten die tot economische malaise of crisis leidt.

'Waardering' is zowel studieboek als naslagwerk voor (toekomstige) financieel managers en analisten die geïnteresseerd zijn in:
- het schatten van de waarde van alternatieve concern- en bedrijfsstrategieën
- het beoordelen van cruciale transacties als fusies, overnames, desinvesteringen, herkapitalisaties en terugkoop van aandelen
- value-based management om de resultaten van bedrijfsactiviteiten te beoordelen en richting te geven
- het communiceren met belangrijke stakeholders, vooral aandeelhouders, over de waarde van het bedrijf

Sinds haar oprichting in 1926 adviseert McKinsey & Company wereldwijd vooraanstaande bedrijven. De auteurs van Waardering zijn huidige of voormalige partners binnen de Corporate fi nance practice van McKinsey & Company. Samen hebben zij meer dan vierhonderd bedrijven in veertig landen bijgestaan in concernstrategie, fusies en overnames en value-based management.

Specificaties

ISBN13:9789052618609
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:490
Druk:1
Verschijningsdatum:26-1-2011

Expertrecensies (2)

Rob van Nes | 6 november 2009
Met enige regelmaat begeleid ik bedrijven bij een overname, fusie of strategische samenwerking. Soms kleinschalig, andere keren substantieel in omvang en waarde (tot 2,5 miljard). Met gemiddeld zo'n 25 jaar businesservaring weten we als partners van Iber Business Group met elkaar wel aardig hoe het spelletje gespeeld moet worden, daar komt geen literatuur bij op tafel.Lees verder
Karel Scheepers | 22 september 2003
'Waardering', de vertaling van het wereldberoemde boek 'Valuation' is terecht één van de grote bestsellers op het gebied van ondernemingswaardering. Het boek is tegelijkertijd een uitvoerig en goed leesbaar praktijkhandboek voor het uitvoeren van ondernemingswaarderingen en -niet minder belangrijk- een overtuigend pleitbezorger van de noodzaak tot het maximaliseren van de aandeelhouderswaarde.Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
8 stemmen
2
3
1
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Tim Koller

TIM KOLLER is a partner in McKinsey's Stamford, Connecticut office, where he leads a global team of corporate-finance expert consultants.

Andere boeken door Tim Koller

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1:
1. Waarom waarde waarderen?
2. De waardemanager
3. Basisprincipes van waardecreatie
4. Cijfergekte: hoe overleef je een spervuur van waardemaatstaven?
5. 'Cash is king'
6. Het waarmaken van waarde
7. Fusies, overnames en joint ventures

Deel 2:
8. Kaders voor waardering
9. Het analyseren van historische resultaten
10. het berekenen van de vermogenskostenvoet
11. Resultaten voorspellen
12. Perpetuïteitswaarde berekenen
13. Resultaten berekenen en interpreteren

Deel 3:
14. Concern-waardering
15. Dotcoms waarderen
16. Cyclische ondernemingen waarderen
17. Het waarderen van buitenlandse deelnemingen
18. Waardering buiten de Verenigde Staten
19. Waardering in opkomende markten
20. Optieprijsbepalingsmethoden voor de waardering van flexibiliteit

Bijlage A. Meer over het adjusted-present-value-model

Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waardering. Over het meten en managen van de waarde van ondernemingen