

Judith Tielen is zelfstandig adviseur van bedrijven en (zorg)organisaties over hun positionering en strategie.
Meer over de auteurs101% IK - Jouw persoonlijke merk in 8 stappen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789058759252Samenvatting
Denk je na over een volgende carrièrestap? In acht overzichtelijke stappen leer je met 101% IK hoe je kunt zorgen dat anderen eerder voor jou kiezen.
Een opsomming van je diploma's en werkervaring is niet meer voldoende om jouw (toekomstige) klant of werkgever voor jou te laten kiezen. Om gevraagd te worden voor leuke klussen of om promotie te maken, moet je worden opgemerkt tussen al die andere unieke medewerkers en zzp'ers. Je moet je kortom als een sterk merk profileren.
Judith Tielen en Roel Wolbrink verzamelden businessmodellen die veel gebruikt worden bij merk- en strategieopdrachten en loopbaanvraagstukken. Aan de hand van acht stappen leggen ze uit hoe je inzichten uit merkmanagement kunt toepassen op je eigen leven. Met herkenbare praktijkvoorbeelden van andere gewone en buitengewone Nederlanders die je hierin voorgingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Judith Tielen
Over Roel Wolbrink
Inhoudsopgave
INLEIDING – 101% IK
HOE JE MEER UIT JEZELF HAALT MET JE PERSOONLIJKE MERK
Voor wie dit boek bedoeld is
Merken
Het 101% IKTM model
Nulmeting van je persoonlijke merk
STAP 1 – Identiteit
HOE JE JOUW BRON VOOR EEN GELOOFWAARDIG MERK ONTDEKT EN GEBRUIKT
De betekenis van identiteit
Merkidentiteit
1.1 Merkidentiteitsmodel
1.2 Levensloop
STAP 2 – Eigenschappen
HOE JE MERK-WAARDIG DOET OF KAN DOEN
2.1 Kernkwadrant
2.2 Merktemplate
2.3 Egelprincipe
STAP 3 – Keuzes
HOE JE RICHTING GEEFT AAN DE AMBITIES VAN JOUW PERSOONLIJKE MERK
3.1 Gouden cirkel
3.2 Businessmodelcanvas
STAP 4 – Plannen
HOE JE JE IDEEËN OMZET IN EFFECTIEVE ACTIESTAPPEN
4.1 OGSM: een plan op één A4
4.2 Middelenwiel
STAP 5 – Interactie
HOE ANDEREN MET JOUW MERK OMGAAN EN HOE JIJ DAT DAN WEER KUNT BEÏNVLOEDEN
5.1 Stakeholdermanagement
5.2 Beïnvloedingsmodel
5.3 Klantreis
STAP 6 – Herijken
HOE ERVARINGEN IN DE PRAKTIJK JE HELPEN OM (NIEUWE) MERKONTWIKKELINGEN IN TE ZETTEN
6.1 S-curve
6.2 Ansoff-groeimatrix
STAP 7 – Persoonlijk leiderschap
HOE JIJ DE KLOOF TUSSEN WETEN EN DOEN (WEL) OVERBRUGT
7.1 3E-leiderschap
7.2 Niveau 5-leiderschap
STAP 8 – Context en Imago
HOE JE ZORGT DAT JE PERSOONLIJKE MERK BLIJFT PASSEN IN DE VERANDERENDE BUITENWERELD
8.1 Trendmodel
8.2 Merkimago-onderzoek 101% IK
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan