Lees verder
Martijn Arets daagt en inspireert met zijn bedrijf Brand Expedition organisaties en individuen uit op het gebied van merk, strategie, ondernemerschap, innovatie, nieuwe business modellen en, niet te vergeten, social media.
Daarnaast gebruikt hij zijn ervaring en energie om andere organisaties verder te helpen en om te participeren in startups die de wereld willen veranderen.
Meer over de auteursCrowdfunding, de hype voorbij
Haal maximale waarde uit jouw crowdfundingcampagne
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789059727588Samenvatting
Crowdfunding, dé alternatieve vorm van financieren, wordt gezien als de nieuwe heilige graal. Maar wat is er nu écht nieuw aan deze vorm van financiering en is het wel zo waardevol als iedereen roept? Of kun je er in sommige gevallen maar beter niet aan beginnen? Hoe ziet de toekomst van crowdfunding eruit? En als je besluit te crowdfunden, hoe haal je dan maximale waarde uit de campagne? Geld is namelijk niet altijd het meest waardevolle resultaat van een campagne.
In 'Crowdfunding, de hype voorbij' zetten vier ondernemers, elk vanuit hun eigen professionele ervaring, crowdfunding (weer) met beide benen op de grond. Ze schetsen de geschiedenis en context van crowdfunding en gaan uitgebreid in op de stappen en afwegingen die belangrijk zijn om een campagne optimaal in te richten. Zo dagen ze jou uit om maximale waarde uit jouw crowdfundingcampagne te halen.
Met dit boek kun je meteen aan de slag met je crowdfundingcampagne. De praktische informatie is voorzien van kritische kanttekeningen, waardoor de schrijvers je zowel op strategisch als operationeel niveau wegwijs maken in de wereld van crowdfunding.
"Crowdfunding is een natuurlijke vorm van financieren voor ondernemers. Het levert niet alleen geld op voor ondernemers die willen innoveren en groeien, maar ook een betrokken netwerk van financiers. Dit boek biedt ondernemers praktische hulp om zelf de kansen van crowdfunding in te zien en er mee aan de slag te gaan." - Hans Biesheuvel, Founder ONL voor ondernemers en De OndernemersClub
"Crowdfunding is the way to go. Geweldig boek!" - Annemarie van Gaal
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Martijn Arets
Over Ronald Kleverlaan
Over Marije Lutgendorff
Over Koen van Vliet
Inhoudsopgave
Over de auteurs
Deel 1: Inleiding in crowdfunding
1. Achtergrond van crowdfunding
1.1 Inleiding in crowdfunding
1.2 Geschiedenis van crowdfunding
1.3 Crowdfunding platformen
1.4 Vormen van crowdfunding
2. Wat levert crowdfunding op voor ondernemers?
3. Crowdfunding -ecosysteem
4. Regelgeving voor crowdfunding
4.1 Fiscale aspecten van crowdfunding
4.2 Internationale crowdfunding
4.3 Do-it-yourself crowdfunding
Deel 2: Praktische invulling van je campagne
5. Pre-crowdfunding
5.1 Propositie
5.2 Team
5.3 Kijk ook eens rond
5.4 Breng je netwerk in kaart
6. Strategische keuzes in je campagne
6.1 Doelbedrag
6.2 Kosten van een campagne
6.3 Keuze van type crowdfunding
6.4 Tegenprestaties
6.5 Platform of in eigen beheer
6.6 Duur van de campagne
7. Campagne voorbereiden
7.1 Presentatie van je propositie
7.2 Informatie op de crowdfundingpagina
7.3 Informatie op internet
7.4 Communicatie voorbereiden
7.5 Netwerk voorbereiden
8. Campagne voeren
9. Post-campagne
Deel 3: Toekomst van crowdfunding
10. Nederland in het crowdfundinglandschap
11. Ontwikkeling van de platformen
12. Betrouwbaarheid van crowdfunding?
Nawoord
Verklarende woordenlijst
Dankwoord
Bronnenlijst en inspiratie
Overzicht Nederlandse crowdfundingplatformen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan