Lees verder
Gaby Crucq-Toffolo is als docent conceptontwikkeling verbonden aan de Fontys Academy for Creative Industries.
Meer over de auteursAccountable conceptdenken
Van slapend naar nalevend
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789063695545Samenvatting
Een goed concept biedt toegevoegde waarde. Een concept, ook wel de zogenaamde kapstok genoemd, opent allerlei mogelijkheden en kansen en zorgt ervoor dat keuzes maken makkelijk wordt. Hoe ontwikkel je een concept? En hoe maak je deze toegevoegde waarde zichtbaar, voelbaar en herkenbaar?
Het is voor het creëren van onderscheidend vermogen van belang dat ontwerpers rekening houden met de verwerking van het concept door de eindgebruiker. Hierbij speelt design een belangrijke rol. Dit boek geeft een overzicht van de manier waarop concepten verwerkt worden.
Het unieke van Accountable conceptdenken, is dat de lezer de methodiek van het eerder verschenen boek zal herkennen, maar uitgedaagd wordt om meer vanuit het gewenste effect bij de ontvanger te denken. Lezers worden uitgedaagd om het door de auteurs ontwikkelde methode te gebruiken om zelf kritischer om te gaan met het accountable denken en hoe design hierbij in te zetten is.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Gaby Crucq-Toffolo
Over Elaine Meys
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Context
2. Visie, waarden, concept
3. Accountable conceptdenken
4. Het slapende concept
5. Het ontwakende concept
6. Het levende concept
7. Nalevende concept
Tools
Kruisbestuiving (valuefit)
Ik zie...ik vind...
Designrichtlijnen
Moordboard
Conceptladder
Dankwoord
Bronvermelding
Beeldverantwoording
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan