Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 45% korting

23 Meetpunten voor Sales Activity management

Paperback Nederlands 2010 9789074864602
Verkooppositie 867
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
18,-
9,95
VOORDEEL - 45% korting

Samenvatting

Een sales manager is in de eerste plaats een manager in plaats van een verkoper. Net zoals andere managers binnen het bedrijf is hij ervoor verantwoordelijk om dingen gedaan te krijgen van andere mensen om economische doelstellingen te bereiken. Dingen gedaan krijgen betekent dat een sales manager actiegericht en doelgericht moet werken. Hij wordt afgerekend op wat wordt bereikt en niet op het proces dat wordt gemanaged. Deze resultaten moeten door anderen, in dit geval de verkopers, bereikt worden. Met het bereiken van economische doelstellingen wordt bedoeld dat een sales manager continu moet afwegen wat de financiële consequenties zijn van de acties. Waarop worden managementbeslissingen gebaseerd? Op welke wijze worden economische doelstellingen bereikt? Activity management biedt een praktische hulpmiddel. Door meetpunten (key performance indicatoren) in het verkoopproces te benoemen, worden de activiteiten van verkopers beter gepland en gecoacht. En dat leidt weer tot betere resultaten. Om die reden worden in dit boek 23 meetpunten voor activity management behandeld.

Specificaties

ISBN13:9789074864602
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:102
Druk:2
Verschijningsdatum:1-10-2010
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

4.4 van de 5
14 stemmen
4
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Harrie van Heck

Gepassioneerd sales- en klantdeskundige in theorie en vooral praktijk "Verkopen is een passie, een beleving", volgens Harrie van Heck (alias DrSeelz). Hij kruipt tijdens zijn lezingen, publicaties en trainingen dan ook moeiteloos in de huid van de klant, de verkoper en/of de salesmanager. Op een speelse, cabareteske manier laat hij deelnemers en lezers ervaren hoe verkopers en klanten zich gedragen. (Verkoop)taboes worden bespreekbaar gemaakt en doorbroken. Harrie van Heck is zijn carrière begonnen als straattheater artiest en na wat omzwervingen uiteindelijk in het verkoopvak terecht gekomen. Hij heeft als salesmanager gewerkt bij Xerox Nederland en is verantwoordelijk geweest voor het Europees Training Centrum van Xerox in Brussel. Zijn resultaatgerichtheid is volgens hem mede te danken aan de periode dat hij bij dit bedrijf heeft gewerkt. Zijn ongebreidelde creativiteit en zijn passie voor mensen en het verkoopvak gecombineerd met zijn praktische resultaatgerichte houding maakt hem tot een niet alledaagse spreker/trainer en publicist die u niet gauw zal vergeten. Harrie is gespecialiseerd in het (re)activeren van verkooptalent, het synchroniseren van marketing en sales, en organiseert trainingen, sales circussen en ontwikkelt praktische salestools. Samen met zijn dochter schrijft hij 'Salesgirl', een vaste column in vaktijdschrift 'Sales Management' en schrijft hij ook columns als DrSeelz op www.salesonline.nl Hij heeft hij diverse boeken geschreven over het vak verkopen en hij is de schrijver van de internationaal bekende trainingen BrainBoost® Verkooptactiek en de Sales Essentials.

Andere boeken door Harrie van Heck

Inhoudsopgave

1. Wat is sales activity management?
2. Hoe werkt sales activity management?
3. Hoe meet u de activiteiten van uw verkopers?
4. Wat levert sales activity management op?
5. De meetpunten ofwel key performance indicatoren
6. Ratioanalyse met behulp van uw SPATOCO's
7. Het ACCH-model
8. Ratioanalyse met behulp van Uw ACCH-model
9. Het sturen op targetrealisatie
10. Sales Activity management in werkgesprekken

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        23 Meetpunten voor Sales Activity management