Lees verder
Joris Smits is een gepassioneerd pricing-expert die tal van bedrijven in uiteenlopende industrieën heeft geholpen hun prijsbeleid praktisch en concreet te verbeteren. Zijn missie is bedrijven helpen de beste prijs te krijgen voor de waarde die ze leveren.
Meer over Joris SmitsPricing power
De praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789461264107Samenvatting
Een ijzersterk prijsbeleid is de beste manier om van je bedrijf een winstmachine te maken. Laat je prijzen niet bepalen door de markt en zorg ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt.
Een procent prijsverhoging levert veel meer op dan een procent kostenverlaging. Maar hoe weet je wat de juiste prijs is? In dit boek ontdek je stap voor stap hoe je aantrekkelijke prijzen vaststelt. Zo krijg je pricing power, en ben je niet meer overgeleverd aan de grillen van de markt.
Pricing power is het eerste boek dat pricing simpel, praktisch en direct toepasbaar maakt. Of je nu ondernemer bent, werkt als zelfstandige of leidinggeeft aan een multinational, dit boek is een must-read voor iedereen die rendabel wil groeien. Joris Smits deelt niet alleen zijn kennis, maar ook zijn ervaringen, verpakt in tientallen herkenbare praktijkvoorbeelden.
Joris Smits is een gepassioneerd pricing-expert die tal van bedrijven in uiteenlopende industrieën heeft geholpen hun prijsbeleid te verbeteren. Zijn missie is bedrijven helpen de beste prijs te krijgen voor de waarde die ze leveren.
“Joris Smits heeft het pricing boek geschreven, waar al zo lang op werd gewacht. Pricing Power is compleet, toegankelijk en pragmatisch; het biedt veel handvatten voor pricing professionals.” - Gert Jan van der Hoeven, Founder en Managing Partner, H2 Equity Partners
“Joris weet als geen ander op een toegankelijke wijze uit te leggen hoe je met pricing niet alleen je winstgevendheid kan verhogen, maar ook de waarde voor je klant.” - Tom Arends, Co-Founder & CEO, Peaks
“Goed geschreven boek met heldere tips om je prijsstrategie te verbeteren. De kortste weg naar meer rendement! De praktische vragen bij ieder hoofdstuk helpen om direct aan de slag te gaan.” - Jeroen Peters, Managing Director, Mennens Amsterdam
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Joris Smits
Inhoudsopgave
Verantwoording
Hoofdstuk 1
Prijs, de belangrijkste winstdrijver
Hoofdstuk 2
Het fundament: prijs altijd op basis van waarde
Hoofdstuk 3
Differentieer je prijzen, one size fits all werkt niet
Hoofdstuk 4
Gebruik prijsankers om relatief goedkoop te zijn
Hoofdstuk 5
Gebruik charm pricing en andere psychologische pricing-technieken om goedkoper te lijken
Hoofdstuk 6
Staffel je prijzen om meer van hetzelfde te verkopen
Hoofdstuk 7
Bundel je prijzen om de gemiddelde besteding van je klanten te verhogen
Hoofdstuk 8
Prijs dynamisch om altijd het onderste uit de kan te halen
Hoofdstuk 9
Innoveer je prijsmodel om relevant te blijven
Hoofdstuk 10
Verhoog je conversie met op waarde gebaseerde prijscommunicatie
Hoofdstuk 11
Maak van het prijzen van big deals altijd een big deal
Hoofdstuk 12
Maak pricing power ook prioriteit in je langetermijnbedrijfsstrategie
Hoofdstuk 13
Geef pricing de juiste plaats in je processen en organisatie
Nawoord
Naar een 50/50-cultuur
Over de auteur
Literatuurlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan