Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Pricing power

De praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 9789461264169
Verkooppositie 36413 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Een ijzersterk prijsbeleid is de beste manier om van je bedrijf een winstmachine te maken. Laat je prijzen niet bepalen door de markt en zorg ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt.

Een procent prijsverhoging levert veel meer op dan een procent kostenverlaging. Maar hoe weet je wat de juiste prijs is? In dit boek ontdek je stap voor stap hoe je aantrekkelijke prijzen vaststelt. Zo krijg je pricing power, en ben je niet meer overgeleverd aan de grillen van de markt.

Pricing power is het eerste boek dat pricing simpel, praktisch en direct toepasbaar maakt. Of je nu ondernemer bent, werkt als zelfstandige of leidinggeeft aan een multinational, dit boek is een must-read voor iedereen die rendabel wil groeien. Joris Smits deelt niet alleen zijn kennis, maar ook zijn ervaringen, verpakt in tientallen herkenbare praktijkvoorbeelden.

Joris Smits is een gepassioneerd pricing-expert die tal van bedrijven in uiteenlopende industrieën heeft geholpen hun prijsbeleid te verbeteren. Zijn missie is bedrijven helpen de beste prijs te krijgen voor de waarde die ze leveren.

“Joris Smits heeft het pricing boek geschreven, waar al zo lang op werd gewacht. Pricing Power is compleet, toegankelijk en pragmatisch; het biedt veel handvatten voor pricing professionals.” - Gert Jan van der Hoeven, Founder en Managing Partner, H2 Equity Partners

“Joris weet als geen ander op een toegankelijke wijze uit te leggen hoe je met pricing niet alleen je winstgevendheid kan verhogen, maar ook de waarde voor je klant.” - Tom Arends, Co-Founder & CEO, Peaks

“Goed geschreven boek met heldere tips om je prijsstrategie te verbeteren. De kortste weg naar meer rendement! De praktische vragen bij ieder hoofdstuk helpen om direct aan de slag te gaan.” - Jeroen Peters, Managing Director, Mennens Amsterdam

Specificaties

ISBN13:9789461264169
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:5-11-2020
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (2)

Pricing Power - 'Praktische pricings-principes'
Sjors van Leeuwen | 8 december 2020
Een ijzersterk prijsbeleid is de beste manier om van je bedrijf een winstmachine te maken. Laat je prijzen niet bepalen door de markt en zorg ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt. Dat is de boodschap van het boek Pricing power. Als het gaat over ondernemen is het onderwerp ‘prijs' vaak een ondergeschoven kindje.Lees verder
Pricing power - 'Warm aanbevolen!'
Wardy Poelstra | 4 december 2020
Het eerste hoofdstuk van Pricing power. De praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken valt meteen met de deur in huis, met een duidelijke stelling: prijs is de belangrijkste drijver van winst. In een glashelder schema toont auteur Joris Smits aan dat van alle knoppen waar je aan kunt draaien met betrekking tot de winstgevendheid van je product of dienst, prijs de meeste impact heeft.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Pricing power - Praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken
Joris Smits 22 oktober 2020 Hoe zorg je ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt? Pricing power, het eerste boek van Joris Smits, geeft hier op een ongeëvenaard praktische manier antwoord op. In deze preview deelt Joris wat je van het boek mag verwachten.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Joris Smits

Joris Smits is een gepassioneerd pricing-expert die tal van bedrijven in uiteenlopende industrieën heeft geholpen hun prijsbeleid praktisch en concreet te verbeteren. Zijn missie is bedrijven helpen de beste prijs te krijgen voor de waarde die ze leveren. Zijn kenmerk is het vinden en implementeren van oplossingen die werken in de echte wereld, door te balanceren tussen strategische doortastendheid en operationele uitvoerbaarheid. Voor de start van zijn carrière studeerde Joris bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Op het moment van het verschijnen van dit boek is Joris wereldwijd verantwoordelijk voor de pricing-competentie van één van de grootste voedingsingrediëntenbedrijven ter wereld. Daarnaast treedt hij graag op als gastspreker en coacht hij bedrijven in het verbeteren van hun prijsbeleid. Joris nodigt je uit op de website van dit boek, www.pricing-power.nl en op zijn LinkedInprofiel, www.linkedin.com/in/smitsjoris/.

Andere boeken door Joris Smits

Inhoudsopgave

Voorwoord
Verantwoording

Hoofdstuk 1
Prijs, de belangrijkste winstdrijver

Hoofdstuk 2
Het fundament: prijs altijd op basis van waarde

Hoofdstuk 3
Differentieer je prijzen, one size fits all werkt niet

Hoofdstuk 4
Gebruik prijsankers om relatief goedkoop te zijn

Hoofdstuk 5
Gebruik charm pricing en andere psychologische pricing-technieken om goedkoper te lijken

Hoofdstuk 6
Staffel je prijzen om meer van hetzelfde te verkopen

Hoofdstuk 7
Bundel je prijzen om de gemiddelde besteding van je klanten te verhogen

Hoofdstuk 8
Prijs dynamisch om altijd het onderste uit de kan te halen

Hoofdstuk 9
Innoveer je prijsmodel om relevant te blijven

Hoofdstuk 10
Verhoog je conversie met op waarde gebaseerde prijscommunicatie

Hoofdstuk 11
Maak van het prijzen van big deals altijd een big deal

Hoofdstuk 12
Maak pricing power ook prioriteit in je langetermijnbedrijfsstrategie

Hoofdstuk 13
Geef pricing de juiste plaats in je processen en organisatie

Nawoord
Naar een 50/50-cultuur

Over de auteur
Literatuurlijst

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Pricing power