Lees verder
Marc van Katwijk is trainer en business coach en wordt veel gevraagd om trainingen te verzorgen op het gebied van communicatie, sales en advisering.
Meer over Marc van KatwijkCommercieel luisteren
Over oenen, kampioenen en strandballen
Gebonden Nederlands 2016 2e druk 9789082073409Samenvatting
'Commercieel luisteren' is een boek voor professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren. Dit deel van de functie vraagt om andere inzichten en vaardigheden dan meestal in het eigen vakgebied ontwikkeld zijn. Met de inzichten uit dit boek zijn deze vrij eenvoudig toe te passen in de praktijk.
De oplossing is niet het oefenen van een vlotte babbel, de perfecte elevator pitch of overtuigen met stapels bewijs en argumenten. Klanten overtuig je door te luisteren! Hoe ontdek je de werkelijke behoeften, belangen en verwachtingen?
Marc van Katwijk (1966) is trainer en business coach. In zijn trainingspraktijk ontmoet Marc dagelijks mensen die als een berg op zien tegen commerciële gesprekken. De spanning ontstaat meestal door gedachtes als 'Ik wil voorkomen dat ik als een stofzuigerverkoper over kom' of 'Ik wil voorkomen dat ik de opdracht niet scoor...' Veel experts die dit herkennen zoeken naar een praktische en effectieve oplossing om van dit ongemakkelijke gevoel af te komen.
Als u uzelf bewust wordt en eenvoudig traint in een creërende manier van denken en doen, dan verandert u daarmee uw resultaten. En dat gaat veel verder dan de deal alleen.
Dit boek beschrijft op praktische, vlotte en verhelderende wijze de essentiële inzichten en toepassingen om opdrachten gegund te krijgen en langdurige samenwerking met uw klanten aan te gaan. Uw sales- en adviesgesprekken gaan veel relaxter en worden leuker om te doen. Succes is dan onvermijdelijk.
De volgende thema's worden in dit boek behandeld:
-Bewust worden van je luisterintentie.
-Commerciële ruimte creëren.
-Ontdek behoeften en belangen.
-Doelen en verwachtingen concreet maken.
-Kijk over de deal heen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marc van Katwijk
Inhoudsopgave
-Wat is intentie?
Inleiding tot het begrip
-Strandballen
Alles over echt luisteren
-Even schakelen
De vier communicatieniveaus
-Durf de OEN te zijn
Van oplossingsgericht naar behoeftegericht
-Voorkomen of creëren?
Hoe intentie succes bepaalt
-Nivea
Over gedachten en interpretaties
-Check it out, baby!
Het belang van aftasten
-Ondervragen of afvragen
Hoe je hoort wat er werkelijk speelt
-U vraagt, wij draaien
Hoe je van toegevoegde waarde bent
-Calimero & Friends
Inzichten die je effectiviteit vergroten
-Wat wil je eigenlijk?
Ontdek de behoefte achter de vraag
-Yes!
De deal, en zo verder
Laatste woord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan