Lees verder
Marc van Katwijk is trainer en business coach en wordt veel gevraagd om trainingen te verzorgen op het gebied van communicatie, sales en advisering.
Meer over Marc van KatwijkOvertuigend luisteren
Verdienen door begrijpen
Gebonden Nederlands 2017 1e druk 9789082073430Samenvatting
Luisteren leidt tot begrijpen, begrip brengt ons verder. De overtuigende luisteraar krijgt zomaar een schat aan informatie en inzichten. Wil je verdienen door te begrijpen? Werk aan je luistervaardigheden. Verbeter je communicatieve inzichten en je beïnvloedingsstijl. Leer over de kleuren van de strandbal.
Marc van Katwijk is trainer en business coach. Goed functionerende mannen en vrouwen hebben een grote behoefte aan luisteren en begrijpen van klanten en collega's, zo blijkt uit zijn praktijk. In de hedendaagse cultuur van zenden en reageren lijken wij deze vaardigheid te verliezen. Marc van Katwijk vindt dat wij onszelf daarmee te kort doen. Het boek dat daaruit voortkomt is zijn creatie. Het principe achter Overtuigend Luisteren is in wezen universeel.
Overtuigend Luisteren is geschreven voor consultants, onderhandelaars, managers, - young - professionals en voor iedereen die aan zijn of haar overtuigingskracht wil werken. Werkelijk kunnen luisteren naar de ander is een kwestie van inzicht en training. Inzicht creëert bewustwording en mogelijkheden. Met training bouw je stapsgewijs aan een nog beter resultaat.
"Begrijpen helpt jou je doel te bereiken. Je bent dan immers beter in staat te horen wat de ander nodig heeft om 'ja' te zeggen. Begrijpen zorgt dat je begrip verdient. Wie iets nieuws begrijpt, komt verder."
Overtuigend Luisteren behandelt op praktische en beeldende wijze de volgende thema's:
- Bewust zijn van valse parallelle gedachten
- Werken aan begrip
- Herkennen van onbewust gedrag
- Gebruik van effectieve woorden
- Creëren van draagvlak
- Vergroten van je invloed
- Verdienen door begrijpen
- Welke kleur van de strandbal zie jij?
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marc van Katwijk
Inhoudsopgave
Wat de strandbal symboliseert
2. Don’t think [ 17 ]
Hoe Henriette zichzelf zag
3. Begrip [ 27 ]
Waarom begrijpen ertoe doet
4. De 4 G’s [ 35 ]
Hoe je bouwt aan oplossingen
5. Ja [ 43 ]
Waarom niemand zonder begrip kan
6. Jouw intentie, mijn intentie [ 51 ]
Waarom intenties maar beter kunnen deugen
7. Zeilen op zaterdag [ 57 ]
Hoe je verdient door te begrijpen
8. OEN [ 65 ]
Wat je bereikt met Open, Eerlijk en Nieuwsgierig
9. Nieuwe kaders [ 73 ]
Wat ander gedrag met je doet
10. DISC [ 79 ]
Hoe je de verschillen herkent
11. Rood Geel Groen Blauw [ 89 ]
Wat kleuren laten zien
12. De praktijk [ 97 ]
Waarom je woorden moet kiezen
13. Taal stuurt [ 101 ]
Hoe je mensen laat volgen
14. Ouder Volwassene Kind [ 113 ]
Waarom we niet moeten oordelen
15. Respectvolle onenigheid [ 123 ]
Wat we kunnen leren van elkaar
16. Verwachtingen [ 127 ]
Wat je verwachtingen over jezelf zeggen
17. Even schakelen [ 131 ]
Hoe gesprekken in elkaar zitten
18. Forte [ 139 ]
Hoe het verder ging
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan