Lees verder
Digitaal Vermogen
De kracht, macht en potentie van elke organisatie (PDF-Download)
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789082108347Samenvatting
Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is een handleiding om je business te ‘hacken’. Het helpt je om je bedrijfswaarde te vergroten en omzetten te verhogen. Daarnaast laat dit boek innovaties slagen, doordat het de juiste omstandigheden voor een digitale transformatie helpt scheppen. Het stelt je in staat om de (financiële) waarde van data te voorspellen. Ook is het bruikbaar gereedschap om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen.
Kortom, alles om de relatie-economie te overleven, waarin de relatie met fans en klanten bepaalt of je floreert of failliet gaat. Beide concepten (de relatie-economie en de fanrelatie) komen uitgebreid aan bod.
Het boek is geschreven door Denis Doeland (1971, Utrecht). Doeland loopt in Nederland voor op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media. Hij is een veelgevraagd spreker en deskundige.
Doeland verdiende zijn sporen bij ID&T: hij hield zich daar bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de digitale activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Ook zette hij de muziekuitgeverij van ID&T en download portal Dance-Tunes op. Tegenwoordig is hij onder meer betrokken bij artiesten zoals Hardwell, en diverse event promotors. Een van de prominentste promotors produceert en verkoopt shows van Armin van Buuren.
De meeste voorbeelden in deze uitgave gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie. De voorbeelden zijn in feite op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen en die verantwoordelijk is voor marketing, business development, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival.
BALR. | KAKHIEL | RUMAG | HARDWELL | ARMIN VAN BUUREN | DJ SAM FELDT | SPINNIN’ RECORDS | ID&T | NEW YORK TIMES | NPO | TALPA TOUZANI | VOETBAL INTERNATIONAL | KLM | NRC | NEYMAR | TOP NOTCH | PARADISO
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Over mij, de auteur
Voorwoord I - Het raamwerk dat helpt de (digitale) wereld begrijpen
Voorwoord II - Drie kernelementen van de nieuwe eenvoud
Deel I - Het ijkmoment (nu en verder)
1. Marketing en communicatie verandert
2. De evolutie van de marketeer
3. Welkom in de relatie-economie
4. Op naar een digitaal businessmodel
5. Vijf definities belangrijk bij digitale verandering
Deel II - Het raamwerk (2019 en verder)
1. Vijf doelen, negen stappen, twaalf analyses
2. Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem
3. NPO en haar digitale worsteling
4. Data: de verborgen goodwill op de balans
5. Spinnin' Records: het digitale netwerk heeft een prijs gekregen
6. Neymar en zijn netwerkwaarde
7. Gereedschap om een business mee te hacken
8. Het lanceerplatform om data te laten opstijgen
9. Een organisatie is net een menselijk lichaam
Deel III - De versnelling (2020 en verder)
1. Dit model zorgt dat content tot omzet leidt
2. Content zorgt voor relevantie en bestaansrecht
3. Digitale fans vullen stadion Armin van Buuren
4. The New York Times koploper digitale transformatie
5. Voetbal International zet in op digitale transformatie
6. Vijf tips van KLM, een digitale luchtvaartmaatschappij in spe
7. Wat bestuurders van Kakhiel en Rumag kunnen leren
8. Hoe organisaties ook een beetje BALR. kunnen zijn
9. Hoe hiphoplabel Top Notch langer aan de top blijft
10. Hoe Paradiso een slimmere club wordt
Deel IV - Het eindspel (2021 en verder)
1. Data heeft een voorspellende waarde
2. Angst datagebruik lijkt op angst stoomtrein
3. Stel digitale vermogen veilig
4. Digitaal vermogen wordt gerobotiseerd
5. Gerobotiseerd gestuurd vermogen
6. Bots en hun momentum
7. De muziekindustrie iets democratischer
8. Zo werd Hardwell de nummer 1 van de wereld
9. Sam Feldt: dj die weet dat het om fandata draait
10. Context is het nieuwe goud
Epiloog - Aan de slag: op naar de nieuwe eenvoud
Begrippenlijst
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan