Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Advisering Offertes winnen
Offertes winnen
Offertes winnen
Peter de Weerd

Peter de Weerd ondersteunt organisaties bij het naar de markt brengen van hun kennis en kunde.

Meer over Peter de Weerd
Preview - Offertes winnen: de eerste complete methode Peter de Weerd 14 september 2015 In Offertes winnen presenteert Peter de Weerd zijn 3V-filosofie, een universele methode voor het winnen van offertetrajecten. In zijn preview vertelt hij over het gat dat zijn methode vult. Lees het volledige artikel
Peter de Weerd

Offertes winnen

Verleggen, verbinden, verkopen: de 3V-filosofie voor blijvend commercieel succes

Paperback Nederlands 2015 9789082410808
8 beoordelingen
Verkooppositie 3044Hoogste positie: 186
Paperback | NL € 19,95 E-book | NL € 16,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
19,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wat voor werk je ook doet, je bent tegenwoordig steeds vaker betrokken bij offertetrajecten. Dit boek laat zien hoe je dergelijke trajecten wint. Met behulp van de 3V-filosofie zet je jouw expertise in om oplossingen te ontwikkelen die beter zijn dan waar de klant om heeft gevraagd, en die zich onderscheiden van de concurrentie. Niet zelden zul je met dergelijke oplossingen de basis leggen voor een langdurige en vruchtbare klant-leveranciersrelatie.

Om tot deze winnende pitches, presentaties en offertedocumenten te komen, biedt dit boek praktische tips en vernieuwende inzichten rond drie essentiële commerciële vaardigheden.

- Verleggen: hat analyseren van de klant, zijn vraag en z'n alternatieven om te komen tot een zo onderscheidend mogelijke oplossing.
- Verbinden: het meenemen van de klant in dit proces zodat jouw oplossing zijn oplossing wordt, en vice versa.
- Verkopen: het verpakken van jouw oplossing in winnende pitches, presentaties en offertedocumenten.

Samen vormen deze vaardigheden een proces dat bruikbaar is in alle acquisitie- en offertetrajecten. In welk vakgebied je ook werkt. Of het nu een opdracht is van tienduizend euro van of van tien miljoen. Ongeacht de inkoopmethodiek van de opdrachtgever. En of je nu een zzp'er bent of voor een multinational werkt.

De 3V-filosofie is ontwikkeld voor vooraanstaande adviesorganisaties als Berenschot, Deloitte, Ecorys en Verdonck, Klooster & Associates. Vanaf nu is de methodiek voor iedereen beschikbaar.

'Een aanrader voor iedereen die commercieel actief is. Alles dat in dit boek staat, moet je in de vingers hebben. Dan is het fijn dat het zo toegankelijk en makkelijk leesbaar op papier staat.' - Rob Stout, partner Deloitte Risk Services

'Ondernemingen falen omdat zij de veranderende klantbehoefte uit het oog verliezen. De 3V-filosofie biedt hiervoor uitkomst. Dit gedachtegoed daagt je uit om bij elke individuele klantvraag op zoek te gaan naar achterliggende belangen en passende oplossingen. Bedrijven die hier steeds weer in slagen, blijven innovatief en bij de tijd.' - Jan Adriaanse, hoogleraar Turnaround Management Universiteit Leiden en oprichter van Turnaround Powerhouse

‘Het vernieuwende van dit boek is dat Peter het offerteproces beschrijft van de abstracte strategische keuzes tot de operationele punten en komma’s. Daarbij geeft hij aansprekende voorbeelden en praktische handvatten. Werken volgens de 3V-filosofie zorgt ervoor dat je bij het opstellen van offertes geen kans onbenut laat.’ - Floris Bannink, managing director Berenschot

Specificaties

ISBN13:9789082410808
Trefwoorden:verkopen, klantgerichtheid, offerte, klantcontact
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Peter de Weerd
Druk:1
Verschijningsdatum:8-9-2015
Hoofdrubriek:Advisering, Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (2)

Offertes winnen
Hanneke Tinor-Centi | 19 januari 2016
Meedoen in een offertetraject kan frustrerend zijn. Het gebeurt met regelmaat dat, tegen je eigen verwachting in, je de race toch verliest.
Lees verder
Offertes winnen
Peter Streefkerk | 4 januari 2016
Offertes beoordelen tijdens een offerte- of aanbestedingsprocedure is een bekende activiteit voor inkopers, maar wat maakt in iedere procedure één van die te beoordelen offertes nu tot de winnende offerte?
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
8 stemmen
6
2
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Offertes winnen: de eerste complete methode
Peter de Weerd 14 september 2015 In Offertes winnen presenteert Peter de Weerd zijn 3V-filosofie, een universele methode voor het winnen van offertetrajecten. In zijn preview vertelt hij over het gat dat zijn methode vult.
Artikel lezen

Over Peter de Weerd

Peter de Weerd ondersteunt organisaties bij het naar de markt brengen van hun kennis en kunde. Hij begeleidt offertetrajecten, traint specialisten in advies-, acquisitie- en PR-vaardigheden, en verzorgt uiteenlopende publicaties. Hij werkt voor bedrijven als Berenschot, Deloitte, Ecorys en Verdonck, Klooster & Associates. In zijn studententijd begon Peter te werken als freelance tekstschrijver. Al snel ontdekte hij dat zijn kracht ligt in het samenwerken met inhoudelijke specialisten. Hij hielp hen hun gedachtes aanscherpen en deze begrijpelijk en overtuigend op papier zetten. Tot de crisis uitbrak was Peter een succesvolle en vooral ook zorgeloze ondernemer. Maar plots moest hij aan acquisitie gaan doen. Peter besloot van de nood een deugd te maken: hij legde zich toe op offertetrajecten en de daarvoor benodigde commerciële vaardigheden. De 3V-filosofie die in Offertes winnen wordt gepresenteerd, is dan ook niet alleen een inmiddels bewezen aanpak, maar vooral ook een weerslag van deze eigen zoektocht. www.peterdeweerd.nl

Andere boeken door Peter de Weerd

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Genesis
Inleiding
-Vertrouwensselectie
-Oplossingsselectie
-Leveranciersselectie
-Probleemselectie
-Toegevoegde waarde
-Regels van het spel
-Verleggen, verbinden, verkopen
-Verleiden

VERLEGGEN
Inleiding
-Hypothesen
-Focus
1. Wie zitten er in de DMU?
-Beslissers
-Beïnvloeders
-Stakeholders
-In kaart brengen
-Contactpersoon of beslisser?
-Houd het simpel
2. Wat is hun context?
-Voorgeschiedenis
-Trechter
-Achterliggende vraag
-Heen en weer
-Zo specifiek mogelijk
3. Wat zijn eisen en wensen?
-Standaardcriteria
-Type leverancier
-Eigen ideeën
-Persoonlijk gewin
-Werkwijze
4. Wat zijn de mogelijke oplossingen?
-Geïnformeerde leek
-MECE
-Beslisser begrenst
-Relatie versterken
-Slag om arm
-Concurrentieanalyse
5. Wat is de beste oplossing?
-Wegingsfactor
-Vier elementen
-Concreet zijn
-Wanneer vaagheid werkt
6. Wat zijn je argumenten?
-Outcome (1)
-Overige wensen
-Leveranciersargumenten
-Argumentatiepiramide
7. Wat is je conclusie?
-Outcome (2)
-Overtuiging
-+1 Wat zijn mogelijke vervolgopdrachten?

VERBINDEN
Inleiding
-Gezamenlijk probleem
1. Doorvragen op dat wat je niet begrijpt
2. Inspireren
-Expertise
-Leverancierskwaliteiten
-In je vingers snijden
-Mitsen en maren
3. Het gesprek op gang houden
4. Met een complexe DMU samenwerken
-Categorieën
-Strategie

VERKOPEN
-Inleiding
-Waardepropositie
-Drietrapsraket
-Pitch
-Presentatie
-Offertedocument
1. Waardepropostie
-Van bekend naar onbekend
-Inductief redeneren
2. Pitch
3 Presentatie
-Maken
-Presenteren
4. Offertedocument
-Beslisdocument
-Afhaakmoment
-Schrijven als lezer
-Denken op papier
-Alinea’s
-Koppelwoordjes
-Zinnen
-(Tussen)Kopjes

NAWOORD & BIJLAGEN
Nawoord
I: Voorbereidende handelingen
II: Europese aanbestedingen
III: Korte leeslijst
IV: Checklist offertestrategie

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The Motive
    Patrick Lencioni
    The Motive
    € 27,05
  • Offertes schrijven in 90 minuten
    Marc Draijer
    Offertes schrijven in 90 minuten
    € 14,95
  • Winnen met aanbestedingen en offertes 2016
    Roelf Houwing
    Winnen met aanbestedingen en offertes 2016
    € 23,95
  • Adviseren als tweede beroep - met geïntegreerd werkboek (4e druk)
    Hannah Nathans
    Adviseren als tweede beroep - met geïntegreerd werkboek (4e druk)
    € 59,95
  • Het Groot Interventieboek
    Aniek Janssen
    Het Groot Interventieboek
    € 73,27
  • Tijdelijk leiderschap
    Jaap Schaveling
    Tijdelijk leiderschap
    € 44,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Offertes winnen

        Offertes winnen
        Peter de Weerd
        /