
Lees verder
Peter de Weerd ondersteunt organisaties bij het naar de markt brengen van hun kennis en kunde.
Meer over Peter de WeerdWat voor werk je ook doet, je bent tegenwoordig steeds vaker betrokken bij offertetrajecten. Dit boek laat zien hoe je dergelijke trajecten wint. Met behulp van de 3V-filosofie zet je jouw expertise in om oplossingen te ontwikkelen die beter zijn dan waar de klant om heeft gevraagd, en die zich onderscheiden van de concurrentie. Niet zelden zul je met dergelijke oplossingen de basis leggen voor een langdurige en vruchtbare klant-leveranciersrelatie.
Om tot deze winnende pitches, presentaties en offertedocumenten te komen, biedt dit boek praktische tips en vernieuwende inzichten rond drie essentiële commerciële vaardigheden.
- Verleggen: hat analyseren van de klant, zijn vraag en z'n alternatieven om te komen tot een zo onderscheidend mogelijke oplossing.
- Verbinden: het meenemen van de klant in dit proces zodat jouw oplossing zijn oplossing wordt, en vice versa.
- Verkopen: het verpakken van jouw oplossing in winnende pitches, presentaties en offertedocumenten.
Samen vormen deze vaardigheden een proces dat bruikbaar is in alle acquisitie- en offertetrajecten. In welk vakgebied je ook werkt. Of het nu een opdracht is van tienduizend euro van of van tien miljoen. Ongeacht de inkoopmethodiek van de opdrachtgever. En of je nu een zzp'er bent of voor een multinational werkt.
De 3V-filosofie is ontwikkeld voor vooraanstaande adviesorganisaties als Berenschot, Deloitte, Ecorys en Verdonck, Klooster & Associates. Vanaf nu is de methodiek voor iedereen beschikbaar.
'Een aanrader voor iedereen die commercieel actief is. Alles dat in dit boek staat, moet je in de vingers hebben. Dan is het fijn dat het zo toegankelijk en makkelijk leesbaar op papier staat.' - Rob Stout, partner Deloitte Risk Services
'Ondernemingen falen omdat zij de veranderende klantbehoefte uit het oog verliezen. De 3V-filosofie biedt hiervoor uitkomst. Dit gedachtegoed daagt je uit om bij elke individuele klantvraag op zoek te gaan naar achterliggende belangen en passende oplossingen. Bedrijven die hier steeds weer in slagen, blijven innovatief en bij de tijd.' - Jan Adriaanse, hoogleraar Turnaround Management Universiteit Leiden en oprichter van Turnaround Powerhouse
‘Het vernieuwende van dit boek is dat Peter het offerteproces beschrijft van de abstracte strategische keuzes tot de operationele punten en komma’s. Daarbij geeft hij aansprekende voorbeelden en praktische handvatten. Werken volgens de 3V-filosofie zorgt ervoor dat je bij het opstellen van offertes geen kans onbenut laat.’ - Floris Bannink, managing director Berenschot
offertes verkopen acquisitie klantgerichtheid verleggen verbinden aanbestedingen waardepropositie klantgericht onderscheidend vermogen presenteren commerciële vaardigheden klantcontact dmu pitchen inkoopprocessen overtuigen oplossingsgerichtheid argumentatie communicatie offertedocument strategisch denken principieel onderhandelen stakeholders relatiemanagement probleemanalyse oplossingsselectie pitch offertedocumenten beslissingsprocessen concurrentieanalyse context-analyse toegevoegde waarde leveranciersselectie schrijfvaardigheid problem-solution fit inspelen op klantbehoefte consultative selling mece klantbehoefte specialisten onderhandelen 3v-filosofie expertisepositie eisen en wensen consumentenbondtest beslisdocument doorvragen hypothesen relatiebeheer beslissers het gesprek op gang houden vervolgopdrachten beïnvloeders verleiden commercieel succes zzp professionele pen inspireren functioneel aanbesteden europese aanbestedingen
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books