Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

IT Service Management basierend auf ITIL V3 (Duitstalig)

Das Taschenbuch

Paperback Engels 2008 1e druk 9789087531041
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

In juni 2007 is de langverwachte update van ITIL aan de wereld gepresenteerd. IT-managers, trainers, consultants en andere gebruikers van de ITIL V2 zijn geconfronteerd met ingrijpende veranderingen. ITIL V3 volgt namelijk een compleet nieuwe aanpak. De nieuwe versie introduceert de servicecyclus als leidraad terwijl V2 gebaseerd is op processen en functies.

Deze beknopte samenvatting biedt een praktische en waardevolle inleiding in de stof die wordt besproken in de vijf nieuwe ITIL-leerboeken. In eerste instantie wordt ingegaan op de structuur en denkwijze van de nieuwe servicelevenscyclus. Daarna presenteert deze pocket de informatie over processen en functies in een apart deel. Hiermee komt deze uitgave tegemoet aan de bestaande gebruikers van ITIL V2 die op zoek zijn naar een brug van V2 naar V3: dit tweede deel gaat niet alleen in op alle elementen uit ITIL V2, maar behandelt ook de processen, functies en andere activiteiten van V3.
Lees meer...

Deze pocketguide biedt de lezer een snelle referentie naar de basisconcepten van ITIL V3. Lezers kunnen de itSMF-publicatie 'Foundation of IT Service Management-op basis van ITIL V3' gebruiken voor meer uitleg en begeleiding.

Specificaties

ISBN13:9789087531041
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:175
Druk:1
Verschijningsdatum:12-5-2023
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Inhoudsopgave

Kolophon
Vorwort
Danksagungen

1 Einführung
2 Einführung in den Servicelebenszyklus
3 Lebenszyklus Phase: Service Strategy
4 Lebenszyklus Phase: Service Design
5 Lebenszyklus Phase: Service Transition
6 Lebenszyklus Phase: Service Operation
7 Lebenszyklus Phase: Continual Service Improvement
8 Einführung in Funktionen und Prozesse
9. Fuktionen in Prozesse in Service Strategy
10 Funktionen und Prozesse in Service Design
11 Funktionen und Prozesse in Service Transition
12 Funktionen und Prozesse in Service Operation
13 Funktionen und Prozesse in Continual Service Improvement

Acronyms
Referenzen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IT Service Management basierend auf ITIL V3 (Duitstalig)