Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

ISO/IEC 200000 - An Introduction

An Introduction

Paperback Engels 2008 9789087530815
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

ISO/IEC 20000 is de standaard om kwaliteit te bereiken in IT service management. Zoals individuen succes behalen met standaards als ITIL, zo doen organisaties hun voordeel met ISO/IEC 20000.

Dit boek bekijkt de standaard ISO/IEC 20000 en de reikwijdte ervan, evenals de basis voor het concept kwaliteitsmanagement systeem. De basisprocessen worden uiteen gezet en de functies binnen IT service management. Hierdoor leert u de algemene concepten en definities die wereldwijd gebruikt worden.

Specificaties

ISBN13:9789087530815
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:226
Druk:1
Verschijningsdatum:22-10-2019
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Inhoudsopgave

Foreword
Acknowledgements
Contents

1 Introduction
2 The principles of service quality management
3 Understanding the position of ISO 20000 in IT Service Management
4 The specifications and code of practice for ISO 20000
5 The ISO/IEC 20000 Foundation exam.

List of acronyms
Sources
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        ISO/IEC 200000 - An Introduction