
Lees verder
Veranderingen in organisaties zijn al zo oud als organisaties zelf. Vroeger werden die veranderingen gewoon in klassiek organisatieverband aangepakt. Tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker projectmatig. En die manier van werken heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een op zichzelf staande professie. Projectmanagers worden getraind in specifieke projectvaardigheden, organisaties voeren projectmethoden in (denk aan de veel gebruikte methode PRINCE2) en projectenbureaus schieten uit de grond. Hoe komt het dan dat veel veranderingstrajecten nog steeds mislukken?
Volgens de auteurs van dit boek ligt een belangrijke oorzaak bij onvoldoende aansturing vanuit de lijnorganisatie ofwel: het ontbreken van goed opdrachtgeverschap.
Het professionaliseren van projectmanagement in organisaties is niet het exclusieve domein van projectmanagers. Het is op de eerste plaats een ontwikkelingsvraagstuk van de hele organisatie. Hoe gaat die om met projecten? En hoe is de rol van de opdrachtgever daarin gedefinieerd?
Dit boek geeft opdrachtgevers van projecten praktische handvatten om hun rol goed te kunnen spelen en zo bij te dragen aan het succes van projecten. Vlot geschreven vanuit de dagelijkse praktijk. En daarom handig om altijd binnen handbereik te hebben.