Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Innovatieblunders

Waarom zo veel innovaties mislukken... en 25 manieren om het beter te doen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789089651792
Verkooppositie 9612
Direct te downloaden

Samenvatting

Herinnert u zich deze nog? De Krant op Zondag, Omo Power, tv-foon, stemcomputers, zorgpas, NewCoke, de rookloze sigaret, i-mode, Skoeps ... Slechts een paar innovaties uit een hele lange reeks die het niet gehaald hebben. Mogelijke oorzaken? Te vroeg, te laat, te slecht, verkeerd imago, onvoldoende klantvoordeel, of was er juist te veel naar de klant geluisterd?

Bedrijven en instellingen moeten innoveren om te overleven. Maar nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en merken. De oorzaken zijn legio. Het lijkt erop dat bedrijven de markt en hun klanten domweg niet begrijpen.

Sjors van Leeuwen beschrijft ter lering en vermaak talloze innovatieblunders uit de afgelopen decennia, zodat u het beter kunt doen!

- Aansprekende voorbeelden, leer van de fouten van anderen
- Tips en trucs uit onderzoek en de praktijk
- Overzicht van 25 manieren om succesvoller te innoveren

Specificaties

ISBN13:9789089651792
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:128
Druk:1
Verschijningsdatum:11-4-2013

Expertrecensies (1)

Carla Verwijs | 24 juli 2013
Wie heeft niet het drama rondom de Fyra-hogesnelheidstreinen gevolgd? Deze trein moest reizers snel tussen Amsterdam en Brussel vervoeren. Een nieuw ontworpen trein, opgeleverd met veel vertraging. Dat was niet het enige probleem: de leverancier bleek onervaren, er waren beveiligingsproblemen, defect materieel deed treinen stranden en de kosten werden flink overschreden.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
11 stemmen
9
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Nieuwe boeken (3): op naar de toekomst
Hans van der Klis 8 maart 2013 Wie de kranten leest, krijgt haast het gevoel dat wij in het westen in een permanente crisis terecht zijn gekomen. Bedrijven en instellingen hebben met twee gigantische uitdagingen te maken: de gevolgen van de enorme schuldenberg voor de economie en de almaar sneller voortschrijdende technologische ontwikkelingen. Daarom als laatste artikel in de reeks over de nieuwe boeken van dit voorjaar: wie bereidt ons voor op de toekomst?
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is auteur van succesvolle boeken als CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Zorgmarketing in de praktijk en Hoe agile is jouw strategie?

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

Het innovatiekerkhof

1. Vasthouden aan het bekende
2. Innovatie als bijbaan
3. Falend leiderschap
4. Strategische mismatch
5. Te snel willen scoren
6. Te laat op de markt
7. Creativiteit gaat voor doelgerichtheid
8. Zelf het wiel uitvinden
9. Vertrouwen op marktonderzoek
10. De klant niet betrekken
11. Oplossingen verwarren met klantbehoeften
12. Te weinig klantvoordeel
13. Weerstand tegen verandering
14. Product of dienst is te moeilijk
15. Probeerbaarheid is slecht
16. Product of dienst werkt niet
17. Verkeerde prijs
18. Verkeerde timing
19. Vergissen in doelgroep
20. Vergissen in aankoopmotivatie
21. Kritieke massa blijft te lang uit
22. One size fits all
23. Te weinig budget of verkeerd verdienmodel
24. Gebrekkige voorbereiding
25. Mismanagement en grenzeloos optimisme

Alle take away's op een rij
De innovatiescorecard
Innovatiedilemma's
Bronnen en leestips
Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatieblunders