Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Impact door innovatie

Praktisch handboek om juist nu te vernieuwen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 9789089655547
Direct te downloaden

Samenvatting

Als manager ben je vaak vooral druk met vandaag. Maar je weet: 'morgen' verdient ook aandacht. Je wilt vernieuwen, je moet vernieuwen, maar je blijft hangen in het nu. Want er zijn tegenvallers, nieuwe spelers op de markt, crises en doelstellingen die niet worden gehaald. Ze vragen allemaal om aandacht. Vandaag nog. Maar heb je wel genoeg in huis om ook morgen impact te maken? Ben je zo wendbaar dat je in kunt spelen op het onverwachte? En weet je wat innovatie voor jou of je organisatie kan betekenen?

'Impact door Innovatie' is een onmisbaar handboek voor iedereen die actief met vernieuwing aan de slag wil: als directeur, professional, mkb-ondernemer of zzp’er. Het brengt innovatie dichterbij en laat zien dat innovatie niet moeilijk maar vooral leuk is. Een toegankelijk boek dat doorspekt is met enthousiasmerende voorbeelden en verhalen over successen en missers. Een werkboek met praktische methodes, vragen en opdrachten om stap voor stap de innovatie in je eigen organisatie vorm te geven.

- Innovatie van A tot Z praktisch vertaald vanuit je strategie. Met tools, tips en templates om te vernieuwen, innovatief te werken en innovatie(f) te organiseren.
- Meet je innovatiekracht en die van je organisatie en zie hoe je die kracht kunt versterken.
- Check of jouw innovatie voldoet aan de acht basisprincipes van waardevolle innovatie en vergroot zo je kans op succes.

Specificaties

ISBN13:9789089655547
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:168
Druk:1
Verschijningsdatum:25-2-2021
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

Impact door innovatie - 'Een uiterst praktisch handboek'
Eric van Arendonk RM | 2 april 2021
Er zijn veel boeken geschreven over innovatie. Wat kan Impact door innovatie daaraan toevoegen? Eigenlijk precies wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Iedereen die weet dat hij moet gaan innoveren, maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, heeft nu een uiterst praktisch handboek in handen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
10 stemmen
9
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Annelies Huisingh: ‘Effectief innoveren vraagt om een duidelijk doel’
Bas Hakker 31 maart 2021 Annelies Huisingh deed de afgelopen jaren veel ervaring op met innovatie bij grote merken. In het boek Impact door innovatie beschrijft ze op een hele praktische manier hoe je met innovatie aan de slag kan.
preview
Impact door innovatie - Praktisch handboek om juist nu te vernieuwen
Annelies Huisingh 17 februari 2021 Het eerste boek van Annelies Huisingh brengt innovatie dichtbij. Succesvol vernieuwen, innovatief werken en innovatie(f) organiseren. Ze laat zien dat de weg naar vernieuwing makkelijker is dan je soms denkt wanneer je uit gaat van drie uitgangspunten en acht basisprincipes.

Over Annelies Huisingh

Annelies Huisingh, RM MBA heeft ruim 25 jaar ervaring als manager, directielid en adviseur in Marketing en Innovatie bij toonaangevende bedrijven als Henkel, Unilever, Friesland Campina, RedBull en SaraLee/DE. Met haar passie voor vernieuwing heeft zij inmiddels vele bedrijven ondersteund met het vergroten van hun innovatiekracht.

Andere boeken door Annelies Huisingh

Inhoudsopgave

Inleiding 9

1 Wat kan innovatie voor jou betekenen? 16
1.1 Innoveren, waarom eigenlijk? 17
1.2 Think Big: maak werk van je missie 19
1.3 Een kader om je visie vorm te geven 22
1.4 Het wat en het hoe: jouw bedrijfsstrategie en de rol van innovatie 26
Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 1 29

2 Acht basisprincipes van waardevolle innovatie 32
2.1 Innovatie is groei 33
2.2 Innoveren is onbeperkt nieuwsgierig zijn 34
2.3 Innoveren is teamwork 36
2.4 Innoveren ligt soms gewoon op je deurmat 37
2.5 Altijd relevant 39
2.6 Met unieke waarde 41
2.7 Meten, weten, falen en weer doorgaan 42
2.8 Marktbewerking is de sleutel tot succes 43
Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 2 47

3 Maak van je organisatie een jaloersmakende innovatiemachine 50
3.1 Innovatie als onderdeel van je bedrijfscultuur 51
3.2 Innovatief werken: het werk of de samenwerking anders inrichten 54
3.3 Het innovatieproces zo ontwerpen en inrichten dat het voor jou werkt 63
Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 3 68

4 De kickstart in de wereld van vernieuwing: ontwerp je ‘innovatiehuis’ 73
4.1 Het dak: het startpunt van jouw innovatie 74
4.2 Pilaar I: soorten innovaties 76
4.3 Pilaar II: groeidomeinen 77
4.4 Pilaar III: kerncompetenties 84
4.5 Het fundament 88
Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 4 89

5 Inzichten, ideeën en oplossingen 91
5.1 Inzichten verzamelen 92
5.2 Ideeën genereren 93
5.3 Van idee naar oplossing 100
Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 5 103

6 Het businessmodel van jouw innovatie: van een oplossing naar een concept 105
6.1 De essentie van je businessmodel 106
6.2 Het is de toon die de muziek maakt 121
6.3 De journey: van koper tot trouwe klant 123
6.4 Social selling 129
6.5 Winst maken 131
Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 6 135

7 Doe de check: voldoet je innovatie aan de acht basisprincipes van waardevolle innovatie? 139
7.1 De scheidslijn tussen succes en falen 140
7.2 Succes uit het verleden is geen garantie voor de toekomst 141
7.3 Een case waar het écht misging 143
7.4 De spiegel: acht vragen 145

Vragen en opdrachten bij hoofdstuk 7 148
Nawoord en dank 150
Een aantal handige templates 153
Geraadpleegde literatuur en online bronnen 164

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Impact door innovatie